Avantage

Korte productbeschrijving

Avantage heeft oog voor de dynamische rol van woningcorporaties in de maatschappij en heeft de services en dienstverlening daarop afgestemd. Voor corporaties ziet Avantage vooral een regiefunctie weggelegd. De uitvoering van IT-diensten komt voor rekening van Avantage. Van IT-beheer, software en bedrijfsapplicaties tot clouddiensten, moderne werkplekken, digitale veiligheid en governance. Daarbij maakt het niet uit in welke fase van digitale volwassenheid de corporatie verkeert. Wanneer het digitale fundament staat, helpt Avantage bij de adoptie van nieuwe oplossingen die de productiviteit verhogen.

In de visie van Avantage werkt een moderne woningcorporatie efficiënt; is de organisatie flexibel en proactief, met aandacht voor duurzaamheid en is de focus gericht op uitstekende dienstverlening die resulteert in een hoge mate van klanttevredenheid.

In al die processen speelt IT een belangrijke rol, zeker als het gaat om het gebruik van beschikbare data. Door die slim in te zetten, kunnen bedrijfsprocessen efficiënter worden ingericht; kan bij bouwprojecten optimaal worden aangesloten bij maatschappelijke ontwikkelingen en ontstaat er meer ruimte voor klantgerichte service. Als betrokken IT-partner werkt Avantage graag actief mee aan het bereiken van die doelen.

www.avantage.nl/woningcorporaties

Specificaties

Software wordt aangeboden:

  • In huis/lokaal
  • SaaS
  • Cloud
  • Private cloud

Platform gebaseerd op:

  • Microsoft

Toekomstvisie

“In de toekomst staan (vrijwel) alle applicaties in de cloud. Daar vindt ook de ontsluiting van data plaats”, voorspelt Avantage. Om dat optimaal te faciliteren, heeft Avantage het GO-platform ontwikkeld. Daarmee kunnen medewerkers altijd en overal vanuit een eigen online startportaal direct bij alle applicaties, bestanden en rapportages die nodig zijn om het werk in de specifieke rol te kunnen doen. Daarbij hoort ook een (self)serviceportaal met FAQ’s, tips en tricks voor Office 365 én handige compacte e-learning modules.

Avantage voorziet dat het gebruik van data alleen maar belangrijker wordt. “Corporaties gaan zich steeds meer richten op het oplossen van complexe huurdersgerichte vraagstukken”, heeft Avantage gemerkt. Toekomstige vragen over veilig, gezond en duurzaam wonen in leefbare wijken kunnen volgens Avantage alleen worden beantwoord door data slim te gebruiken. Avantage heeft de kennis in huis om de antwoorden samen met de corporatie(s) te vinden. Bovendien organiseert Avantage jaarlijks de Toekomsttafel voor woningcorporaties. Dan bespreken de deelnemers samen met een expert enkele voor corporaties relevante aspecten van digitalisering en wordt meteen vastgesteld welke impact de ontwikkelingen op de eigen organisatie hebben.

Referenties

Scope
Outsourcing werkplek, netwerk infrastructuur mngt, appl. sourcing en TAB. Platformen: Hybride Cloud, MS365.

Thuiscorporatie Elkien: 200 werkplekken.
Bijz.: Startportaal GO, RPA as a Service, BI en Big Data analytics dienstverlening, Data security.
Bekijk hier het klantverhaal van Elkien.

Dunavie: 100 werkplekken.
Bijz.: Startportaal GO, Security

Pre Wonen: 150 werkplekken.
Bijz.: Startportaal GO en RPA as a Service (in ontwikkeling), Security

Habion: 135 werkplekken.
Bijz.: Security

HW Wonen: 110 werkplekken.
Bijz.: Security

Arcade Wonen: 90 werkplekken.
Bijz.:Security

Bedrijfsprofiel

“Wij geloven dat IT altijd en overal voor jou moet werken”, zegt Avantage. Daarbij maakt het niet uit op welke van de laatste woorden de klemtoon ligt.?“IT móet gewoon voor jou wérken.” Dus zorgt Avantage voor een betrouwbare en veilige IT-omgeving, die 24/7 beschikbaar is. “IT moet vóór jóu werken.” Dat bereikt Avantage door verschillende applicaties met elkaar te verbinden, waardoor stuurinformatie niet gezocht hoeft te worden, maar op een presenteerblaadje (in GO) wordt aangereikt. Dat geeft alle gelegenheid om de productiviteit in de corporatie te verhogen.
Avantage bestaat sinds 1990 en heeft intussen ruim 200 collega's aan boord, die hun klanten vanuit drie vestigingen in het westen en midden van Nederland van IT-oplossingen voorzien. De operationele organisatie is gestoeld op klantenteams waarbij elk team, bestaande uit IT-specialisten met complementaire kennis en ervaring, een gelijksoortige groep klanten bedient. Daarbij zet Avantage in op een eXperience Level Agreement (XLA) waarin wordt vastgelegd welke doelen vanuit het perspectief van de corporatiemedewerkers moeten worden behaald. Door op basis daarvan afspraken te maken, kan de dienstverlening flexibel worden aangepast aan eventuele nieuwe wensen.

Aantal medewerkers: 210
Aantal klanten in corporatiemarkt: >6
Actief in corporatiemarkt sinds: 1990
Gebruikersvereniging: Actief lid van CorpoNet SIG BIC

Contactgegevens

Avantage
Hoofdkantoor: Blaak 16, 3011 TA, Rotterdam
088 2351235

info@avantage.nl
https://www.avantage.nl

Avantage in het nieuws