Zo verbeteren wij je telefoonservice met AI

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Bij DIRECT Klantcontact houden we van empathisch en efficiënt klantcontact. We willen jouw klanten zo goed mogelijk helpen en met aandacht luisteren naar hun vragen en problemen. Daarom zijn we continu op zoek naar manieren om ons klantcontactproces te optimaliseren. Hierbij speelt AI in de contact center branche een steeds grotere sleutelrol. Daarom zijn wij de samenwerking aangegaan met de AI-specialisten van Refreshworks en plukken we nu al de vruchten van de revolutionaire impact van AI!

Efficiënter werken met hulp van Whisper
Eén van de manieren waarop wij momenteel AI inzetten, is via geavanceerde oplossingen zoals Whisper om ons werk sneller en makkelijker te maken. Maar, hoe werkt dat dan precies? Whisper helpt ons om de nawerktijd van gesprekken drastisch te verlagen, waardoor onze klantadviseurs een stuk sneller beschikbaar zijn voor de volgende call. Tijdens het telefoongesprek maakt Whisper bijvoorbeeld direct nauwkeurige transcripties, zodat onze klantadviseurs zich volledig kunnen concentreren op de klant zonder zich druk te maken om notities en verslaglegging.

En daar blijft het niet bij! Na afloop zorgt Whisper voor een heldere samenvatting van het gesprek, met daarbij een gespreksanalyse en advies. Dit stelt ons in staat om klanten nog beter en persoonlijker te ondersteunen in elk telefoongesprek, terwijl de nawerktijd afneemt!

Meer menselijk contact, minder routinewerk
AI neemt voor ons vooral het routinewerk uit handen. Denk aan het uitschrijven van gesprekken en het zoeken van klantinformatie. Daardoor kunnen onze klantadviseurs zich volledig richten op waar het echt om gaat: contact met klanten dat persoonlijk en empathisch is. Met behulp van AI kunnen we dus nog sneller en effectiever inspelen op de behoeften van de klant, zodat deze altijd met een tevreden glimlach het gesprek beëindigd.

Wat brengt de toekomst?
En dat is nog maar het begin. We werken momenteel aan nog slimmere AI-tools die onze klantadviseurs live suggesties geven tijdens het gesprek. Denk bijvoorbeeld aan een sentimentanalyse die de sfeer van het gesprek in real-time weergeeft zodat de klantadviseur meteen kan zien hoe de klant zich voelt en daarop kan inspelen. Elke oplossing begint bij een goed gesprek, en deze techniek helpt ons daarop te focussen.

Ik denk dat we niet meer zonder AI kunnen. Bedrijven die daar niet op tijd instappen, zullen snel achteraan gaan lopen.

Arjen Jansen, Systeem- & Projectmanager

Samen met Refreshworks hebben we een inspirerende video gemaakt waarin we uitleggen hoe wij AI inzetten voor sneller, persoonlijker en beter klantcontact.

Bekijk de video hiernaast en zie hoe wij klantcontact naar een hoger niveau tillen!

Onze service is vandaag klaar, voor morgen.
Bij DIRECT Klantcontact geloven we dat AI niet alleen ons werk efficiënter maakt, maar ook de menselijke kant van onze service versterkt. Voor bedrijven die hun telefoonservice uitbesteden overwegen, is dit dé manier om klanten professioneel en snel te helpen. Of het nu gaat om het optimaliseren van je telefoon service, inzicht krijgen in klantgedrag of het vereenvoudigen van je telefoondienst uitbesteden, wij staan voor je klaar.

Met onze service kijk je altijd vooruit, zonder je klanten ooit achter te laten!

Bron: DIRECT Klantcontact, Foto: DIRECT Klantcontact