Bij DIRECT klantcontact geloven we in het maken van impact. Onze missie gaat verder dan alleen een goede service bieden; we streven naar een ervaring die klanten raakt, verrast en vooral blij maakt. Hoe doen we dat? Door elke dag nét dat stapje extra te zetten, nieuwsgierig te blijven naar wat onze opdrachtgevers en hun klanten nodig hebben en onszelf continu te verbeteren. DIRECT klantcontact is vastberaden om verwachtingen te overtreffen, en in dit blog laten we je weten hoe jij dat ook kan doen voor die blijvende glimlach!
Luisteren en leren: een continu proces
Een blijvende glimlach begint bij goed luisteren. Onze Customer Success Manager Judith speelt hierin een belangrijke rol. Zij evalueert regelmatig met onze opdrachtgevers over hoe onze dienstverlening ervaren wordt en brengt verbetering aan waar dat nodig is. Of het nu gaat om een klant die zijn vraag sneller beantwoord wil hebben of een opdrachtgever die zijn processen gestroomlijnd wil zien – we zorgen dat onze aanpak perfect aansluit.
Hoe zetten wij dat stapje extra?
Het geheim van impact maken en een blijvende glimlach zit ‘m in die kleine dingen die het verschil maken. Hier zijn een paar manieren waarop wij, 24/7, dat stapje extra zetten:
1 Persoonlijke benadering
We behandelen elke klant als een individu, niet als een ticket. Een vriendelijke begroeting, oprechte interesse tonen en écht luisteren maken een wereld van verschil.
2 Proactief handelen
We wachten niet tot een probleem zich aandient. Door actief mee te denken en alternatieven te bieden, zorgen we dat klanten zich begrepen en gewaardeerd voelen.
3 Feedback omarmen
We vragen actief naar feedback en gebruiken deze om onze processen te verbeteren. Dit geldt niet alleen voor onze interne operaties, maar ook voor de interacties die we namens onze opdrachtgevers voeren.
4 Empathie tonen
We trainen onze medewerkers op het gebied van empathie via gespreksvaardigheden trainingen. Een oprechte en empathische houding helpt om vertrouwen te winnen en een positieve indruk achter te laten. Klanten waarderen het als ze merken dat er écht aandacht voor hen is.
5 Gerichte training
Blijven leren om zo nog beter te worden is voor ons erg belangrijk. Daarom trainen we onze mensen niet alleen op brede technische vlakken, intonatie en empathie, maar ook per opdrachtgever (bijvoorbeeld jouw bedrijf), indien nodig. Hierdoor weten we problemen goed te filteren en hebben we vaak al een oplossing bij het eerste contactmoment. Dit staat ook bekend als first-time-fix.
6 Gespecialiseerde coaching
We zetten teamleiders en gespecialiseerde coaches in om onze medewerkers scherp te houden op scripts, nawerktijd en de leiding nemen in gesprekken. Dit zorgt ervoor dat elk gesprek soepel verloopt en klanten zich gehoord, begrepen én geholpen voelen.
Onze klantadviseurs maken van een klant een blije klant die graag terugkomt. En dat is essentieel voor succes op de lange termijn.
Judith Sapulette, Customer Success Manager
Tips voor een blijvende glimlach
Naast onze eigen aanpak kunnen we allemaal leren van succesvolle strategieën om klanten blij te maken en dat stapje extra te zetten. We hebben een aantal gouden tips voor je opgesomd die jij kan inzetten om jouw service te laten schitteren!
DIRECT klantcontact zorgt 24/7 voor een blijvende glimlach
Een glimlach op het gezicht van de klant zorgt voor loyaliteit, positieve mond-tot-mondreclame en een duurzame relatie met je klanten.
Bij ons is impact maken geen eenmalige actie, maar een voortdurende belofte. Samen blijven we leren, verbeteren en inspireren, zodat we elke dag weer een glimlach kunnen toveren op de gezichten van jouw klanten – en die glimlach laten blijven.
Bron: DIRECT Klantcontact, Foto: DIRECT Klantcontact
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.