‘Corporaties en huurders zijn gebaat bij laagdrempelige, slimme communicatie’

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Door digitalisering heeft communicatie bij woningcorporaties de laatste jaren een enorme vlucht gemaakt, met social media en klantportalen als enkele voorbeelden. Maar wat zijn de volgende stappen, en hoe zal het communicatieproces van de toekomst eruit zien? Communicatiespecialist Postex is op 27 september aanwezig op CorporatiePlein, en wij spraken hier alvast over met Jos Kuipers, Senior Accountmanager van Postex.

“Het communicatieproces met huurders heeft de afgelopen jaren drastische veranderingen doorgemaakt,” analyseert Jos. “Digitale ontwikkelingen en het toenemend aantal communicatiekanalen hebben hierin een belangrijke rol gespeeld. Dit zal ook de komende jaren zo door blijven gaan, en dus is het voor corporaties belangrijk om hier adequaat op in te spelen.”

“Postex ondersteunt de corporatiesector daarin en biedt een online platform om documenten en berichten te sturen naar de huurder,” legt Jos uit. “Door middel van dit platform bieden we – naast digitale en fysieke communicatie – ook inzicht in de actuele communicatievoorkeur van de huurder. Daardoor hebben corporaties grip op de huurdercommunicatie en is inzichtelijk of een digitaal bericht geopend wordt. Deze informatie verschaft verhuurders inzicht in het benutten van het optimale communicatiekanaal. Tenslotte bieden wij ook online betaalgemak met bijvoorbeeld iDEAL, waardoor betalingen sneller en efficiënter afgehandeld kunnen worden. Communicatie wordt op deze manier transparant en inzichtelijk gemaakt voor alle partijen.”

Laagdrempelige, slimme communicatie
“Op CorporatiePlein 2018 laten wij graag zien dat zowel huurders als corporaties gebaat zijn bij laagdrempelige, slimme communicatie via het kanaal dat het beste aansluit bij de huurder,” legt Jos uit. “Daarnaast kan door het volledig geautomatiseerde verzendproces een grote besparing in de kosten worden gerealiseerd. Doordat Postex berichten veilig aflevert en communiceert in de huisstijl van de corporatie, ontstaat voor de huurder een optimale digitale ervaring. Postex heeft inmiddels tientallen corporaties als klant en heeft bij talloze organisaties invulling gegeven aan de ‘digitale transformatie’. Op onze stand laten wij onder andere diverse referenties binnen de sector zien, maar brengen we bezoekers ook graag in contact met een van onze ambassadeurs binnen de branche.”

Postex is op CorporatiePlein te vinden op stand 15

Bron: CorporatieMedia | Foto: Postex

Aanmelden voor CorporatiePlein 2018 kan hier. Een plattegrond met alle deelnemende exposanten vind je hier.