Waarom klantenservice uitbesteden in de zomer?

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De zomer zorgt niet alleen voor vreugde, maar af en toe ook voor stress. Je team is vaak onderbezet, terwijl klantvragen juist toenemen. Het uitbesteden van je klantenservice aan contact centers tijdens deze periode is daarom een slimme keuze. Of je nu een gemeente, recreatiepark of installateur bent in Amsterdam of in Arnhem. Tijdens de toegenomen behoeften en verwachtingen van je klanten zorg jij ervoor dat ze de aandacht krijgen die ze verdienen, zonder dat de druk op jouw organisatie toeneemt.

Voordeel 1: Altijd voldoende capaciteit voor je klantenservice
Door je klantenservice of antwoordservice uit te besteden, ook wel ‘outsourcing’, beschik je altijd over voldoende capaciteit tijdens piekperiodes. In de zomer, wanneer vragen en klachten over vakanties en seizoensgebonden diensten toenemen, zorgt een klantcontactcentrum ervoor dat je klanten snel en efficiënt geholpen worden. Zo kun jij zonder stress genieten van de zomer, terwijl je klanten de service krijgen die ze verwachten.

Voordeel 2: Verbeter de kwaliteit van je dienstverlening
Je klantenservice of telefoonservice uitbesteden, verbetert direct de kwaliteit van je dienstverlening:

  • Goed opgeleide klantadviseurs. Contactcenters hebben goed opgeleide klantadviseurs die gespecialiseerd zijn in klantcontact.
  • Meertalige medewerkers. Vaak beschikken contactcenters over meertalige medewerkers, wat een groot voordeel is voor je internationale klanten.
  • Flexibele partner. Contactceners zijn flexibel in hun bezetting, waardoor je klanten altijd en precies op het moment dat ze hulp nodig hebben, worden geholpen.

Zo til je je service naar een hoger niveau, zonder extra inspanning van jouw kant. Win-win!

Klantadviseurs kunnen door middel van geautomatiseerde systemen razendsnel schakelen en sneller een oplossing bieden aan klanten.

Joyce Alberg, Accountmanager bij DIRECT Klantcontact

Voordeel 3: Profiteer van slimme klantenservicetechnologieën
Moderne contactcenters maken gebruik van AI om het klantcontactproces efficiënter te laten verlopen. Klantadviseurs kunnen door middel van geautomatiseerde systemen razendsnel schakelen en sneller een oplossing bieden aan klanten. Hierdoor houden ze ook meer tijd over voor complexere vraagstukken. Ook zetten veel contactcenters data en analytics in om klantgedrag te analyseren en om trends te identificeren. Zo bied je altijd de beste service, zonde dat je zelf hoeft te investeren in de technologie.

Voordeel 4: Bespaar kosten
Tot slot bespaart outsourcing van je klantenservice of antwoordservice je flink op kosten. Doordat contactcenters gemakkelijk op- en afschalen en efficiënt gebruik maken van alle tools die nodig zijn voor kwalitatief klantcontact, leveren zij een goede service tegen een relatief lagere prijs. Dit is vooral gunstig als je een klein of middelgroot bedrijf bent zonder de middelen om een klantenserviceafdeling op te zetten. Zo lever jij straks een top klantenservice zonder hoge kosten!

Waar moet ik op letten?
Bij outsourcing van je klantenservice zijn er een paar belangrijke punten om in gedachten te houden.

#1. Regelgeving en privacy wat betreft klantgegevens
Het is essentieel dat je klantenservicepartner voldoet aan de regelgeving en privacyaspecten rondom klantgegevens. Kies daarom zorgvuldig je partner uit en zorg ervoor dat zij deze regelgeving naleven om de gegevens van je klanten te beschermen. 

#2. Digitale revolutie en 24/7 tijdperk
De digitale revolutie heeft de manier waarop klanten contact opnemen met je bedrijf flink veranderd. Steeds vaker kiezen klanten voor sociale media of andere digitale kanalen om contact op te nemen, en dat op elk moment van de dag (ook ‘s avonds of ‘s nachts). Daarom is het belangrijk dat het contactcenter waar je mee samenwerkt hun dienstverlening uitbreidt naar meerdere (digitale) kanalen en niet alleen maar inzet op een telefoongesprek voeren. Zo blijf je je klanten tegemoetkomen in hun verschillende behoeften om contact op te nemen.

Kies je partner zorgvuldig
Kortom, nu is het ideale moment om je klantenservice uit te besteden aan een betrouwbaar contactcenter. Je bent altijd bereikbaar tijdens piekmomenten, verbetert de kwaliteit van je dienstverlening en je contact met klanten, bespaart kosten op klantenservice en-/of telefoon service en beweegt mee met technologische ontwikkelingen. Belangrijk is wel het zorgvuldig kiezen van je klantenservice partner in de contact center branche. Zij dienen te voldoen aan de regelgeving en privacyaspecten van klantgegevens en 24/7 bereikbaar te zijn op meerdere kanalen.

Bij DIRECT Klantcontact vangen we jouw klantenservice graag op, zowel tijdens de zomermaanden als daarbuiten. Onze opgeleide klantadviseurs staan je klanten empathisch te woord en helpen ze verder op de kanalen die jouw klanten verkiezen. Zo ben je altijd en overal bereikbaar, van Amsterdam tot Arnhem! Nieuwsgierig geraakt? Probeer dan geheel vrijblijvend onze gratis proefperiode en ervaar een zorgeloze zomer met toegenomen klanttevredenheid!

Bron: Direct Klantcontact, Foto: Direct Klantcontact