Unexus voegt Facebook module toe aan communicatieplatform

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Uw klanten bellen u of sturen een e-mail. Dat kan allemaal al heel gemakkelijk via het Unexus Communicatie platform. Daarnaast gebruikt u webchat of zelfs Whatsapp, zodat uw klanten u snel kunnen bereiken. Maar waarom geen gebruik maken van het medium waar meer dan tien miljoen Nederlanders te vinden zijn? Facebook is een ideaal en laagdrempelig kanaal om in te zetten voor klantcontact. Dankzij de Messenger app is het heel gemakkelijk om zo uw klantenservice te faciliteren. Hiervoor voegt u simpelweg Facebook Messenger toe in het Unexus Multichannel Contact Center.

Facebook Messenger
Op dit moment wordt Messenger door ongeveer 7 miljoen Nederlanders gebruikt. Dankzij deze app kunnen ze snel contact zoeken met alle bedrijven die via een Facebookpagina beschikbaar zijn. De berichten die klanten sturen, zijn direct zichtbaar in de Unexus interface en worden dan ook in deze interface beantwoord.

Voordelen
Het toevoegen van Facebook aan de beschikbare communicatiekanalen heeft vele voordelen:

  • Dankzij het informele karakter van Facebook Messenger, is het voor uw klanten gemakkelijk om snel contact op te nemen.
  • Klanten kunnen gemakkelijk foto’s meesturen die hun vraag ondersteunen. Zelfs een emoji of gifje wordt zichtbaar in de Unexus portal.
  • Alle berichten worden behandeld. Omdat alle berichten verschijnen in de Unexus portal, zal het niet meer voorkomen dat berichten onbeantwoord blijven.
  • Reacties kunnen snel worden behandeld. Dit is, zeker voor dit medium, een belangrijke factor voor de klanttevredenheid.
  • De correspondentie die is gevoerd, wordt na afsluiten bewaard in de geschiedenis.

Voorbeeld
Stel; de dakgoot lekt. Onhandig natuurlijk, zeker nu het winter wordt. Via Facebook Messenger neemt de klant contact op met de klantenservice. De klant stuurt een foto om de vraag te ondersteunen. De medewerker in het Klant Contact Center kan nu heel gericht aan de oplossing werken en hoeft geen medewerker op pad te sturen om de situatie ter plekke te bekijken.

Unexus Facebook Module
De Facebook module kan op verzoek worden toegevoegd aan het Unexus Communicatie Platform. Neem contact op met Unexus voor de specifieke mogelijkheden voor uw situatie en voeg snel dit interessante communicatie kanaal toe!