Unexus: Een goede balans tussen digitaal en analoog klantcontact

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Steeds meer corporaties omarmen de mogelijkheden rondom tijds-, device- en plaatsonafhankelijk werken. Maar wat is ervoor nodig om met het nieuwe werken aan de slag te gaan? Communicatiespecialist Unexus is één van de exposanten op 27 september tijdens CorporatiePlein, en demonstreert het nieuwe werken tijdens de beurs met een live KCC op haar stand. Wij spraken daar alvast over met directeur Wim Pullens.

Op de vraag wat Unexus ziet als ‘de bedrijfsvoering van de toekomst’, vertelt Wim: “Voor de toekomst is het gemakkelijk een soort ‘Jetsons-achtig’ landschap voor te stellen. Siri en Alexa maken de dienst uit en als een digitale Delphi beantwoorden zij vragen en regelen zij zaken. Hoewel de opkomst van deze innovaties naast andere digitaliseringsoplossingen veel werk uit handen zal nemen, blijft Unexus vertrouwen op de menselijke oplossing. Niet alle kennis is digitaal beschikbaar, en niet alle gesprekken zijn via ‘enen en nullen’ te voeren.”

Digitaal en analoog
“Wij geloven in een goede balans tussen digitaal en analoog. Door het digitaliseren van bijvoorbeeld wachtrijen en het routeren van gespreken digitaal, snel en eenvoudig in te regelen, wordt het mogelijk om conversaties op de juiste manier te voeren en goede klantenservice te verlenen. Door de juiste mensen, met de juiste kennis en geïntegreerde tools en bevoegdheden, of waar mogelijk juist via een chatbot of met een link naar de website.”

Wim gaat verder: “Door in te spelen op innovaties en direct contact te houden met de eindgebruiker, is het de ambitie van Unexus om voor elk van onze klanten de juiste balans te vinden in de optimale serviceverlening. Dat kan via een KCC of via selfservice.”

Live KCC
Tijdens CorporatiePlein presenteert Unexus de mogelijkheden van Unexus Connect. Wim: “Op de beurs hebben wij een live en werkend klantcontactcenter ingericht. Hier zullen KCC-medewerkers van enkele woningcorporaties hun dagelijks werk komen doen. Dankzij Unexus Connect’s handige tools – zoals de Unexus Portal en de Unexus App – is het mogelijk om op elke plek met wifiverbinding te werken. Alle faciliteiten en functies zijn beschikbaar en zorgen ervoor dat mobiel werken gemakkelijk wordt gemaakt. Daarnaast presenteren wij onze nieuwe deelneming UM Telecom die vaste telefonie, mobile abonnementen en internet via één one-stop-shop aanbiedt.”

Bron: CorporatieMedia | Foto: Unexus

Aanmelden voor CorporatiePlein 2018 kan hier. Een plattegrond met alle deelnemende exposanten vind je hier.

Unexus is op CorporatiePlein te vinden op stand 55