Unexus: AI concreet inzetten om klantgesprekken automatisch samen te vatten

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Dat het gebruik van AI invloed gaat hebben op het werk binnen de corporatiesector, lijkt inmiddels onvermijdbaar. Maar hoe die toepassingen eruit komen te zien, dat is de vraag. Unexus geeft daar op 12 september antwoord op tijdens CorporatiePlein, als het op haar stand vertelt over het inzetten van AI bij het samenvatten van klantcontactgesprekken. Hoe werkt dit en wat is het voordeel voor corporatie en huurder? We spraken er alvast over met Head of Commerce Christiaan Bruinink.

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein 2024?
Het centrale onderwerp voor Unexus is dit jaar is AI en hoe je dit concreet kunt inzetten om gesprekken automatisch samen te vatten. Unexus is de specialist op het gebied van klantcontact en continu bezig om klantcontact voor onze klanten eenvoudiger en efficiënter te maken. Een van de manieren om dit te doen is via innovatie en specifiek via AI. In de woningcorporatiebranche is telefonie het meest gebruikte kanaal voor klantcontact, per jaar worden per corporatie duizenden, zo niet honderdduizenden gesprekken afgehandeld.

Met de AI-toepassing van Unexus wordt elk gesprek automatisch opgeslagen en vervolgens samengevat op een neutrale en feitelijk manier. Per gesprek worden door automatisch samenvatten tientallen seconden tot minuten bespaart. Dit geeft medewerkers letterlijk meer tijd, maar ook meer focus voor de klant en het probleem, je garandeert je van goede vastlegging en neemt zo een administratieve klus weg.

Uiteraard is dit niet de enige AI-toepassing van Unexus, maar wel een die direct het verschil maakt. Graag vertellen we je erover bij onze stand.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
We hebben veel praktijkervaring kunnen opdoen in de afgelopen 13,5 jaar. We vertellen bezoekers daarom graag over hoe ze hun klantcontactprocessen kunnen stroomlijnen. Hiervoor hebben we voorbeelden liggen van meer dan 80 woningcorporaties alleen al in Nederland. Innovatievragen van klanten kunnen zijn: hoe voorkom ik onnodige seconden wachttijd, hoe verkort ik de wachtrij, hoe kan ik vragen afvangen aan de voorkant, wat kan ik met selfservice en hoe bied ik mijn klanten passend klantcontact? En we geven dus antwoord op de vraag, hoe kan ik als woningcorporatie AI gebruiken in mijn dagelijkse werkzaamheden?

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Naast onze AI-innovatie, waarmee we de wereld van klantcontact makkelijker en efficiënter maken, zijn we supersterk in het integreren met ERP- en CRM-systemen. Voor elke woningcorporatie hebben we een oplossing. We bieden onze klanten een partnerschap waarin we van inzicht tot implementatie en doorontwikkeling samen optrekken. Wij zijn sterk in omnichannel voor je contactcentrum (meerdere kanalen in één omgeving) zodat je je klanten tegemoet komt. We volgen de trends en bieden innovatie aan, maar altijd met het oog op de balans tussen digitalisering en persoonlijk contact.

Unexus is op CorporatiePlein te vinden op stand 66.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Unexus