Umbrella over meer kwaliteit door optimaliseren processen online dienstverlening

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Corporaties omarmen steeds vaker de mogelijkheden van online dienstverlening. Het is nu tijd om die dienstverlening verder aan te scherpen en processen verder te optimaliseren. Umbrella helpt daar graag bij en vertelt hier meer over op CorporatiePlein. Wij spraken daar alvast over met Martijn Weesjes: "Wij geloven dat kwaliteit onder andere wordt gewaarborgd door het afstemmen van je boodschap op een specifiek persoon."

"Stel je voor," schetst Martijn, "je komt als huurder op de corporatiewebsite en ziet direct informatie die relevant is voor jou. 'Hoi Ilse, onze monteur komt vandaag langs, heb je daar nog vragen over'. Of 'Hoi Frank, omdat jij in een zelfstandige sociale huurwoning woont en een inkomen lager dan 40.349 euro hebt, blijft je dezelfde huur betalen als afgelopen jaar'. Geen lange zoeksessies meer naar de juiste informatie, maar direct de informatie die jij zoekt. Zonder in te loggen of contactmoment, direct op de website van de corporatie."

"De context van de klant meenemen is essentieel om deze gebruikerservaring te verwezenlijken. Daarnaast is het afstemmen van de processen op de klantsituatie ook erg belangrijk. Wil de huurder een reparatieverzoek indienen en beschikt de woning niet over een lift, zorg er dan ook voor dat er geen liftstoring gemeld kan worden."

Klanttevredenheid
Kwaliteit wordt ook gewaarborgd door medewerkers. "Zaak dus om hen zo goed mogelijk te faciliteren bij de dienstverlening. We zien veel bedrijven kijken naar de inzet van kunstmatige intelligentie als chatbots. Dit zal in de toekomst zeker kansen bieden, maar nu staat dit nog in de kinderschoenen. Als een klant geautomatiseerd antwoord krijgt van een bot dat niet aansluit op de vraag, zorgt dit voor extra irritatie en extra klantcontact. Chatbots kunnen daarom beter worden gebruikt om medewerkers te ondersteunen. Bijvoorbeeld door geautomatiseerde antwoorden te interpreteren en de klant van het juiste antwoord te voorzien."

"Kwaliteit loont in klanttevredenheid, en dat begint met de eerste indruk van de corporatie. Als je als woningzoekende online een huis hebt gevonden, zijn de meeste vervolgstappen nu nog offline. Daar is terrein te winnen. Stuur de klant bijvoorbeeld een welkomstmail met de mogelijkheid tot inloggen op de 'mijn omgeving', bel hem op of er nog vragen zijn en houd de huurder digitaal op de hoogte van procedures en verwachtingen. Zo voelt diegene zich direct welkom en heeft de corporatie opnieuw een proces geautomatiseerd."

Meer efficiency en kostenbesparing
"Samen met meer dan 25 corporaties maken wij al ruim vijf jaar dienstverleningssoftware. Voor de klant én voor de medewerker. Wij gaan op CorporatiePlein graag in gesprek over online dienstverlening en de mogelijkheden tot meer efficiency en kostenbesparingen. Ga samen met ons voor de beste digitale dienstverlening. Kom langs bij Umbrella en ontdek hoe online dienstverlening er in 2018 uitziet bij corporaties."

Umbrella is op CorporatiePlein te vinden op stand 49