Trifolium Woondiensten gaat met BIS NOA en Corporatie Cloud voor de lange termijn

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Trifolium is een actieve, klantgerichte en financieel gezonde woningcorporatie die zich vooral richt op de kwetsbare doelgroepen op de woningmarkt in Boskoop. Voor de ondersteuning van hun primaire processen gebruiken ze onder meer BIS NOA. En met tevredenheid want onlangs werd het contract voor het gebruik van BIS NOA met maar liefst tien jaar verlengd. Daarnaast gaat de corporatie haar processen optimaliseren met behulp van de Corporatie Cloud.

Olaf van der Steen, manager Financiën bij Trifolium Woondiensten: “BIS NOA bevalt goed en heel belangrijk, we zien ontwikkelingen in BIS NOA. We zijn een club die voor de lange termijn gaat. Dan moet je vertrouwen geven. We zijn bezig met investeringen en die doe je niet voor de korte termijn. Vandaar ook dat we het contract hebben verlengd met tien jaar. Dit geeft ons en NCCW vastigheid en het is uiteraard ook voordeliger”.



VLNR: Aad van der Reijken (Directeur/bestuurder Trifolium), Olaf van der Steen (manager Financiën Trifolium) en Peter Bos (Manager Sales & Marketing NCCW)

Workshop
“Naast dat we het contract voor het gebruik van BIS NOA hebben verlengd met tien jaar gaan we investeren in de Corporatie Cloud. Ook hier gaan we niet over één nacht ijs. Zo zijn we niet direct gestart maar hebben we eerst met een doorsnee van de organisatie een workshop van NCCW gevolgd. Deze workshop was om te kijken hoe onze processen verlopen en of en waar winst valt te behalen. Hierbij hebben gewerkt met onze eigen gegevens en hebben we bijvoorbeeld inzichtelijk gemaakt wat er gebeurt met een reparatieverzoek als we die eenmaal hebben gekregen. Je komt dan tot verrassende ontdekkingen. Zo leefde bij ons het idee dat we onze opdrachten redelijk evenredig verdeelden naar de verschillende aannemers. Het bleek dat verreweg de meeste opdrachten naar slechts twee aannemers gingen. Deze aanpak kost je tijd maar die win je later als je het proces opnieuw gaat inrichten weer terug”.

Businesscase
“Na de workshop hebben we het ideale proces beschreven en hier is een businesscase van gemaakt. Hier kwam uit dat er bij ons nog veel valt te halen in het reduceren van het aantal menselijke handelingen. Bijvoorbeeld in de communicatie naar onze aannemers. Ook willen we met een beslisboom in het reparatieverzoekenproces gaan werken. Nu zijn veel beslissingen mensenwerk maar het is voor een computer makkelijker om een beslissing te maken of een bepaald soort onderhoud voor rekening voor de huurder of de corporatie komt. We gaan nu een groot aantal zaken aan de achterkant inregelen zodat er aan de voorkant minder fouten worden gemaakt. Wat in de hoofden van mensen zit willen we in het systeem hebben. We pakken in eerste instantie het reparatieverzoekenproces en digitale factureren aan. Ook dit is bewuste keuze. We willen het niet in stukjes verbeteren maar gaan de gehele keten optimaliseren. Dan behaal je de meeste winst. Ook hier gaan we niet voor de korte maar voor de lange termijn”.

Bron: NCCW