Samenwerking NEH en Tele2 om corporaties nog beter te ontzorgen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Begin maart kondigde NEH haar samenwerking met Tele2 aan. Met de hulp van de telecomprovider breidt NEH haar Kantoorautomatisering in de Cloud-oplossing verder uit met Hosted Voice, om corporaties nog beter te ontzorgen. Een gesprek met Stefan Vogelaar, Manager Service & Support bij NEH, over de collaboratie met Tele2 en de meerwaarde die Hosted Voice als telefonieoplossing in de Cloud biedt.

'Practice what you preach' is volgens Stefan erg belangrijk voor NEH, waar de ICT-dienstverlener de telefonie-oplossing van Tele2 niet alleen aanbiedt, maar ook zelf gebruikt. "Op die manier doen we nog meer kennis en kunde op, waarmee wij onze klanten weer beter van dienst kunnen zijn. Veel corporaties zijn net te klein om direct zaken te doen met Tele2, en daarom fungeren wij als partner die de verbinding legt. Voor veel corporaties is NEH al een belangrijke partner op het gebied van IT. In de nabije toekomst willen we dit ook op het gebied van telefonie zijn."

Grotere continuïteit
Eén van de voordelen van de samenwerking, is de grotere continuïteit voor woningcorporaties: "Omdat de oplossing in de cloud werkt, zijn corporaties pandonafhankelijk. Dat betekent dat je in geval van calamiteiten zoals brand, stroomuitval of wateroverlast toch bereikbaar bent voor je huurders. Ook neemt de schaalbaarheid voor corporaties toe en wordt er met een vast/mobiel-integratie ingespeeld op het nieuwe werken. KCC medewerkers kunnen nu bijvoorbeeld ook thuis gesprekken aangaan, en gebruikmaken van de integratie met Skype."

"Daarnaast levert de samenwerking corporaties een forse kostenbesparing op," gaat Stefan verder. "De telefoniekosten worden doorgaans met dertig tot zeventig procent verlaagd en tegelijkertijd kunnen corporaties gebruikmaken van het 4G-netwerk van Tele2, waarbij de dekking in gebouwen en voertuigen beter is dan bij andere telecomproviders. Ook is de oplossing integreerbaar met elk ERP-systeem binnen de corporatiebranche."

Betere ontzorging
Vanuit de samenwerking met Tele2 wil NEH corporaties nog beter ontzorgen op het gebied van telefonie. De ICT-dienstverlener uit Leusden doet dat met haar Hosted Voice oplossing. "Wij zien dat er binnen de corporatiebranche veel verschillende telefonie-oplossingen worden ingezet, welke lang niet allemaal goed zijn," legt Stefan uit. "Dat is niet alleen voor corporaties erg lastig, maar ook voor ons. Wij kunnen hierdoor onze klanten minder goed bereiken. Hosted Voice staat daarentegen garant voor bereikbaarheid en kwaliteit."

"Eén van de issues waar NEH met Hosted Voice op inspeelt, is het gebrek aan flexibiliteit die veel corporaties ervaren. Wanneer een medewerker ziek is of met zwangerschapsverlof thuis zit, zijn zij bij veel woningcorporaties niet meer bereikbaar. Bij Hosted Voice wordt vol ingezet op thuiswerken, en blijven zij betrokken. Ook kan een corporatie gebruikmaken van diepgaande rapporten, waarin onder andere informatie staat over de hoeveelheid gesprekken, gemiste oproepen en de snelheid waarop een telefoongesprek wordt beantwoord. Corporaties hebben daardoor goed inzicht in hoe telefonie binnen de organisatie wordt gebruikt. De telefonie-oplossing wordt met Hosted Voice daardoor nog vollediger."

Telefonie is blijvend
De investering in telefonie in een digitaal tijdperk is volgens Stefan geen rare zet. "Digitaal contact bij corporaties zal in de toekomst zeker toenemen, maar telefonie zal altijd blijven bestaan. Dit gaat namelijk verder dan contact met de huurder alleen. Corporatiemedewerkers moeten bijvoorbeeld ook elkaar kunnen bereiken, en contact met aannemers gaat ook niet altijd digitaal. Telefonie blijft daardoor altijd een belangrijke rol spelen binnen corporaties."

"Ook is het belangrijk dat een corporatie snel kan worden bereikt in het geval van calamiteiten bij een huurder. Met Hosted Voice kun je roosters maken en automatisch een gesprek doorschakelen naar een collega, vervolgens kun je ook dat gesprek verder centraal vanuit de cloud doorschakelen wanneer er niet wordt opgenomen. Zo blijft de bereikbaarheid groot wanneer het nodig is."

Volgens Stefan zullen vaste toestellen op termijn wel verdwijnen bij corporaties. "Mobiele toestellen zullen die plek uiteindelijk innemen. Door de vast/mobiel-integratie van Hosted Voice blijft de corporatie echter altijd bereikbaar, en dan nog veel beter dan ze gewend zijn."

Bron: Johan van den Beld | CorporatieMedia - 12 april 2016