myBrand: "Potentie SAP in corporatieland blijft onverminderd groot"

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Waar veel ICT-leveranciers dromen van een 100% klanttevredenheid over hun dienstverlening, maakt SAP-dienstverlener myBrand het gewoon waar. CorporatieGids.nl sprak Seger Theuns (foto links), algemeen directeur myBrand en relatiemanager Rembrandt de Vries (foto rechts) over het geheim van deze prestatie. ‘’Vraag je voortdurend af: waar zou ik zelf klant willen zijn?’’ Een gesprek over myBrand, woningcorporaties en de footprint van SAP in corporatieland.

Trots en dankbaar, staat met grote letters op de website van myBrand. ‘’Dat zijn we zeker,’’ zegt Seger en doelt op de resultaten van de Giarte Outsourcing Performance Survey. Het onderzoeksbureau publiceert elk jaar een benchmark-studie over hoe uitbestedende organisaties hun relatie met service providers beschouwen. Met een Outsourcing Recommendation Score van 100 procent laat myBrand dit jaar het gros van de concurrentie ver achter zich. myBrand is de enige SAP-dienstverlener die dit resultaat heeft behaald.’’

Aanbevelen
Op de vraag wat de uitkomst concreet betekent, zegt Rembrandt: ‘’De klanten van myBrand zijn unaniem positief gestemd over de dienstverlening en bevestigen één voor één dat zij myBrand als outsourcingpartner zouden aanbevelen.’’

Dienstbeleving
‘’Deze erkenning bevestigt dat de aanpak van myBrand, waarin dienstbeleving centraal staat, z’n vruchten afwerpt,’’ vervolgt Rembrandt. ‘’Wij kijken naar iedere doelgroep binnen onze markt vanuit dezelfde gedachte: zou ik hier zelf ook klant willen zijn? Dat is eigenlijk in één zin de essentie van onze missie’’.

Seger licht dat nader toe. ‘’Wij streven naar de best gewaardeerde dienstverlening in alles wat we doen. Daarbij hanteren we drie kernaspecten: integratie, waarmee we doelen op de integrale dienstverlening die we bieden, een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding die tot uiting komt in senior consultants enerzijds en lage overhead anderzijds en een lange termijn relaties met onze klanten en medewerkers. Dit tezamen leidt tot meerwaarde voor onze klanten én myBrand.’’

Mooie klanten
En mooie klanten hebben ze, bij myBrand, met namen als Grolsch, Boskalis, Heijmans Hans Anders, én natuurlijk de woningcorporaties Vivare, Talis en ieder1, die ook gebruikmaken van SAP. Toeval of niet, opvallend genoeg staan deze woningcorporaties bovenaan op de website. Ook zij zijn gewaardeerde klanten. ‘’Onze klantbenadering is voor iedere klant gelijk, maar uiteraard kun je alleen hoge klanttevredenheid verdienen wanneer je écht begrijpt wat de bedrijfsprocessen van je klanten inhoudt,’’ zegt Rembrandt.

‘’Dat geldt ook voor woningcorporaties, waar efficiency van bedrijfsvoering en voldoen aan wet- en regelgeving actueler is dan ooit. Wij hebben echt goede consultants in dienst die weten welke uitdagingen corporaties het hoofd moeten bieden. We hebben veel geïnvesteerd in myWoCo, onze geïntegreerde oplossing voor woningcorporaties. Deze is volledig up to date wat betreft nieuwe wet- en regelgeving;  wij nemen onze verantwoordelijkheid.’’

Footprint SAP
Over de footprint van SAP in de corporatiesector zegt Seger: ‘’Er werken nu zeven woningcorporaties in Nederland met SAP. Dat lijkt bescheiden, maar als je kijkt naar de SAP-adoptie in Duitsland en de UK, waar tientallen vastgoedbedrijven met SAP werken, dan is die potentie er dus wel degelijk. In Nederland hebben we samen met SAP nog wel wat te evangeliseren. We hebben de afgelopen jaren het marktsegment in kaart gebracht en veel relaties gelegd. Deze blijven we onderhouden naar de toekomst.’’

Nieuwe aanvraag
Op de vraag of dat betekent dat woningcorporaties die een nieuw ERP-systeem willen selecteren bij myBrand kunnen aankloppen, zeggen Seger en Rembrandt volmondig ja. ‘’Wij bekijken iedere nieuwe aanvraag serieus en stellen ons de vraag: kunnen wij van waarde zijn voor de woningcorporatie? Als dat zo is zullen we de aanvraag zeker aanvaarden. Tevreden klanten heb je nooit genoeg.’’

Bron: Redactieservice CorporatieMedia