Bovenstaande agenda toont aan dat de gemiddelde werkdag van een medewerker steeds dynamischer wordt. Niet alleen werkt hij vanuit veel verschillende werklocaties ook heeft hij meer dan ooit te maken met een grotere diversiteit aan werkzaamheden. Informatie op de juiste plek op het juiste moment is hierdoor een uitdaging.
In realiteit blijkt ook dat een dergelijk planning steeds vaker een wassen neus is. Afspraken moeten worden voorbereid of lopen uit, reistijd gooit roet in het eten of deelnemers aan een meeting komen niet opdagen. Tevens worden veel werkzaamheden van te voren niet gepland. Denk aan vragen of klachten (telefonisch, e-mail, social media) van collega’s, huurders of aannemers. Dit zal veelvuldig voorkomen door de verschillende petten die medewerkers op hebben. Nog crucialer is de factor informatievergaring:
De uitdaging voor elke woningcorporatie is om er elke dag voor te zorgen dat een gemiddelde werkdag meer structuur krijgt, zodat de medewerker overzicht behoudt en efficiënt en effectief kan werken. Dit resulteert voor de corporatie in kostenbesparing en risicoreductie. Hoe?
Een realistische planning draagt bij aan een gestructureerde werkdag; overzichtelijk en gebruiksvriendelijk informatiebeheer aan een geordende werkomgeving waarin elke medewerker zijn/haar informatie eenvoudig kan terugvinden. De hoeveelheid informatie vanuit huurder, aannemer of ketenpartner neemt elke dag toe en dus zal een medewerker hier in de toekomst meer en meer tijd aan gaan besteden.
Licht de woningcorporatie het anker om mee te varen op de golf van informatie?
Bron: BCT
Wat is het toch ieder jaar een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En wat was deze 13e editie - afgelopen…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine Juni 2024 - Klantdenken Inhoud Mara van Sluis (Parteon): Klantdenken vervlechten in onze verduurzamingsopgave Jurrian Koks en…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.