'Klant centraal stellen leidt tot meer tevreden huurders, medewerkers en op termijn ook tot kostenverlaging'

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Digitalisering, dienstverlening, leiderschap en samenwerking. Volgens Andersom zijn dit momenteel de belangrijkste thema's bij woningcorporaties als het gaat om bedrijfsvoering en ICT. "Corporaties zien daar kansen liggen voor verbetering, en het brede dienstverleningspakket van Andersom sluit daar prima op aan," aldus organisatieadviseur Claudia Pasanea. Het bedrijf wil hier verder op ingaan op 22 september tijdens CorporatiePlein.

Meer klantgericht en efficiënt werken zullen hierbij de resultaten zijn van de innovatie. "Dit gebeurt door Operational Excellence en Customer Intimacy tegelijkertijd: hoe kunnen processen nog slimmer worden ingericht met behulp van de (digitale) middelen die er zijn. De klant zal bij corporaties steeds meer centraal komen te staan, want ze beseffen dat klantgerichtheid en gastvrijheid niet alleen leidt tot verbeterde klanttevredenheid en een beter imago, maar op termijn ook tot kostenverlaging en meer tevreden medewerkers. Corporaties richten zich daarom niet alleen meer op de bovenstroom - systemen, technieken en processen - maar ook op de onderstroom - medewerkers, cultuur, houding en gedrag."

Café Andersom
Andersom kan corporaties hierbij helpen met haar dienstverleningspakket. "Wij helpen onder andere bij de selectie & implementatie van systemen, verbetertrajecten, dienstverleningsconcepten en management developmenttrajecten. Dat doen we met de werkwijze van Andersom: verbindend en mensgericht."

Op CorporatiePlein heet Andersom de bezoekers welkom in hun eigen café. "Onder het genot van een kopje koffie van onze barista kunnen bezoekers kennismaken met het nieuwe onderdeel van ons dienstverleningspakket: Café Andersom. Hierbij helpen wij corporaties hun dienstverlening te optimaliseren. Dit doen wij met behulp van het Andersom honingraatmodel, waarbij alle facetten van een organisatie geraakt worden om de gewenste dienstverlening van papier naar praktijk te vertalen. Zo kan een corporatie zich optimaal ontwikkelen tot een gastvrije organisatie."

Andersom is op CorporatiePlein te vinden op stand 34.