Grip op de klant en enthousiaste collega’s; hoe Havensteder dat met IRIS doet

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Joeri van Broekhoven, manager Klant & Service bij Havensteder, stond begin 2016 voor een uitdaging. Hoe zorg je ervoor dat iedereen binnen de organisatie te allen tijde weet wat er speelt bij de klant? Dat de voortgang van klantcontacten inzichtelijk is en afspraken worden nagekomen: met een korte doorlooptijd en vaker in één keer goed. Met een klantenservice die via elk gewenst kanaal - persoonlijk, aan de telefoon, balie of in de wijk en online, via de website, chat of social media - kan communiceren met de klant.

De keuze viel op IRIS voor de klantenservice van Kubion. Van Broekhoven: “Havensteder werkte al samen met Kubion voor onze website en klantportaal. Om onze afdeling Klant & Service ook te laten werken met IRIS was voor ons een logische vervolgstap. De online en persoonlijke dienstverlening komen daardoor nog dichter bij elkaar te liggen. Daarnaast zou, met de komst van de nieuwste versie van IRIS (4.0), een integratie tussen de verschillende kanalen alleen maar meer voordelen opleveren. Doordat wij op het punt stonden om ons ERP-systeem te vervangen, was het meteen een goed moment om te starten met de implementatie van IRIS voor de afdeling Klant & Service. Zo konden we meteen de processen onder handen nemen en waren we verzekerd van een goede koppeling tussen ons ERP-systeem en IRIS.”

IRIS bij de afdeling Klant & Service
Eind 2016 is IRIS voor de klantenservice live gegaan bij Havensteder. “Onze medewerkers zijn erg tevreden over het systeem, vooral de gebruiksvriendelijke interface spreekt hen aan,” aldus Van Broekhoven. “Met de huidige en toekomstige functionaliteiten zijn we in staat onze klanten steeds beter van dienst te zijn. We zetten IRIS dan ook in voor onze hele afdeling. Dit betekent dat niet alleen de collega’s aan de telefoon en balie werken met het systeem, ook onze wijkbeheerders en huismeesters in de wijk gebruiken IRIS op hun smartphone. Daardoor zijn ze in staat de klant snel en adequaat te helpen, ze hoeven er niet eens voor naar kantoor.”

Online dienstverlening
“Nu IRIS goed draait bij de afdeling Klant & Service, gaat Havensteder zich in 2017 richten op de doorontwikkeling van onze online dienstverlening. We hebben al een goed werkende website met IRIS, maar we willen een stapje verder gaan. Met de nieuwste technieken willen we onze website nog prettiger en toegankelijker maken voor onze klanten. En hen nog meer zelf laten regelen. Ik zie de komende periode met vertrouwen tegemoet. Kubion is een fijne leverancier, met verstand van zaken waar we goed mee samenwerken. We zijn meer partners dan opdrachtnemer – opdrachtgever. En dat is een prettige constatering.”

Bron: CorporatieGids 2017

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Kubion in de CorporatieGids 2017 te bekijken.