Eigen Haard binnenkort live met klantportaal van Umbrella

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Om bewoners nog beter van dienst te kunnen zijn, werkt Eigen Haard hard aan de verbetering van hun online dienstverlening. Samen met Umbrella en binnen SWEMP verband denken zij na over de inrichting van de online omgeving. Naast het klantportaal zullen zij ook gaan werken met het KCC-portaal van Umbrella. De koppelingen met de achterliggende systemen lopen - net zoals bij Mitros - via de Datarotonde.  Eigen Haard is de derde SWEMP-organisatie die samenwerkt met Umbrella. Opgedane kennis en inzichten worden binnen SWEMP met elkaar gedeeld, waardoor er corporatie overstijgende oplossingen worden bedacht én uitgevoerd.

Bewoners krijgen meer en betere mogelijkheden om diensten af te nemen
Projectleider Mario Brouwer van Eigen Haard, over de samenwerking met Umbrella: “We zijn samen met Umbrella bezig om het klantportaal in te richten. Daarmee geven we onze bewoners meer en betere mogelijkheden om diensten van Eigen Haard af te nemen. Verder gaan we met Umbrella de telefonie koppeling realiseren, wat ons eerder niet is gelukt. Tenslotte verwachten we met Umbrella een stabielere KC applicatie te krijgen.”

Unieke projectaanpak
Eigen Haard heeft gekozen om met een minimal viable product (MVP) live te gaan.  Dit houdt in dat de omgeving live gaat, maar nog niet volledig af is. Er zal daarna in sprints doorontwikkeld worden binnen SWEMP verband. Eén kernprojectgroep werkt uit wat er in die minimale omgeving moet komen. De keuze van de projectaanpak blijkt succesvol; doordat er één kerngroep werkt aan de implementatie, kan er snel geschakeld worden. Wanneer er dan expertise van een afdeling nodig is, wordt deze gevraagd, zonder dat die afdeling direct helemaal aangehaakt is. Voor het ‘mijn financiën’ onderdeel van de klantomgeving is bijvoorbeeld een collega aangehaakt van afdeling financiën.

“We werken met veel enthousiasme en energie parallel aan meerdere zaken zoals de inrichting, de juiste data koppelingen en de telefonie koppeling,” vertelt Mario.

Ook vanuit Umbrella is de aanpak anders. Er is namelijk gekozen om eerst de omgeving technisch up and running te krijgen. Toen dat klaar was, is de groep pas begonnen met de inrichting van Umbrella en het klantportaal . Een voordeel van deze aanpak is dat de mensen die tijdens het project worden aangehaakt, direct aan de slag kunnen met een volledig werkende omgeving. Er wordt dus niet gesproken over een omgeving die nog moet komen of waar eerst nog iets voor gebouwd hoeft te worden.

Samenwerken centraal
Samenwerken om tot interne én externe klanttevredenheid te komen met als bijkomend voordeel kosten besparen. Dat is het doel van SWEMP. Door samen te werken professionaliseren zij hun bedrijfsvoering. Niet alleen delen zij hun kennis en inzichten, ook investeren zij efficiënt. Samenwerken staat bij Umbrella ook centraal in het doorontwikkelen van de software. Samen met corporaties denken we na over hoe zij hun digitale dienstverleningsprocessen kunnen optimaliseren. Hun ideeën en doelen zijn de basis van onze productverbetering.

Wij denken mee in het zo efficiënt mogelijk inrichten van processen. Hoe zorg je voor een optimale dienstverlening waar zowel huurder als corporatie beter van wordt? Zo hebben wij samen met Lefier nagedacht over het optimaliseren van het dagelijks onderhoudsproces. Resultaat: een efficiënte planning, blije vakmannen en snel geholpen huurders. En voor de corporatie? Kostenbesparingen én een hogere klanttevredenheid.

Online dienstverlening van Umbrella
In het afgelopen jaar is Umbrella meerdere samenwerkingsverbanden aangegaan. Daarin werken we samen met onze klanten aan de levering en inrichting van Umbrella. Ook benieuwd naar onze ideeën over samenwerken, digitale dienstverlening of procesinrichting? Kom dan langs voor een goede kop koffie tijdens CorporatiePlein op stand 49. Zie je dan!

Bron: Umbrella

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Umbrella de CorporatieGids 2017 te bekijken