De laatste jaren is er een explosieve groei aan Mijn Omgevingen. Een Mijn Omgeving is een afgesloten website voor klanten, die alleen benaderbaar is met een gebruikersnaam en een wachtwoord. Organisaties gebruiken de omgeving voor data uitwisseling met hun klanten. Een klant kan de omgeving gebruiken om een goed beeld te krijgen van de diensten en/of producten die er afgenomen worden.
Populair onder klanten
Klanten zijn enthousiast over een Mijn Omgeving. Het biedt de klant namelijk veel voordelen. Naast het informatieve karakter van een Mijn Omgeving, kan de klant direct gegevens wijzigen. Als een klant zijn facturen bekijkt en deze bijvoorbeeld in het vervolg liever per e-mail zou willen ontvangen, kan het e-mailadres ingevuld worden. Dit e-mailadres wordt vastgelegd in de systemen van de organisatie, inclusief een eventuele App. Een geautomatiseerde vorm van dataverrijking door de klant zelf. En de klant kan zelf bepalen waar en wanneer gegevens worden ingezien of gewijzigd, omdat de omgeving 24/7 bereikbaar is.
Ideaal voor Marketing?
De Mijn omgeving is een plek om prachtige functionaliteiten aan te bieden. De klant moet de weg naar de Mijn Omgeving wel weten te vinden. De marketingafdeling zal de klant moeten overtuigen om de omgeving te bezoeken en zich te registreren. Zodra de klant een actief gebruiker is geworden kan de marketingafdeling het gedrag van de klant meten. Dit biedt kansen om gericht op in te spelen, door bijvoorbeeld passende aanbiedingen te doen, om meer omzet te genereren.
Inloggen is een struikelblok
Bij bovengenoemde uitdaging om mensen te verleiden, is het vooral een kunst om de klant een actieve gebruiker te laten worden. Ondanks de voordelen is er namelijk één groot nadeel: Inloggen. Uit onderzoek van de Betaalvereniging Nederland blijkt dat de meeste klanten (66%) de inloggegevens uit hun hoofd leren. Met een gemiddelde van 20 verschillende accounts is het onthouden van deze inloggegevens lastig. Uit het onderzoek blijkt namelijk ook dat een kwart van de klanten minimaal één of meerdere wachtwoorden per maand vergeet en deze opnieuw moet opvragen. Mail to Pay heeft dit obstakel geanalyseerd en naar een oplossing gezocht.
Beveiligde omgeving zonder inlog
Als oplossing voor het inlog probleem heeft Mail to Pay Mijn Dossier ontwikkeld. Mijn Dossier biedt de klant een veilige omgeving waar gegevens gewijzigd kunnen worden, zonder de nadelen van inloggen. De organisatie bepaalt welke klanten er tijdelijk toegang krijgen tot een bepaalde omgeving (= module) en hoe lang deze gepersonaliseerde toegang geldig is. Volledig in eigen look and feel.
Diversiteit aan standaard modules
Mijn Dossier is beschikbaar voor klanten van Mail to Pay. Diverse modules bieden de klant digitale wijzigingsmogelijkheden en het digitaal accorderen van verzoeken. De modules waar direct gebruik van gemaakt kan worden zijn:
De modules zijn eenvoudig te activeren, te deactiveren of uit te breiden en per klant in te zetten. De modules zorgen ervoor dat bedrijfsprocessen worden gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Snelheid voor de organisatie en gemak voor de klant. Daarnaast worden de acties van de klant automatische gearchiveerd.
Ontwikkelen van nieuwe modules
De huidige modules zijn divers en er worden continu nieuwe modules ontwikkeld. Jouw inbreng is hierbij welkom. Ontwikkel samen met Mail to Pay een nieuwe module die aansluit op de behoefte van jouw organisatie.
Bron: Mail to Pay | Foto: Mail to Pay
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.