'De beller is sneller'

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Door alle online mogelijkheden denken we steeds vaker dat bellen geen goede optie meer is in de vele mogelijkheden voor klantcontact. Het langdurig in de wacht staan en talloze keuzemenu’s doorwerken past niet bij de trend van de laatste jaren, waarbij klanten snel en makkelijk een antwoord willen vinden op hun vraag. Past een telefoontje dan nog wel binnen de huidige markt als klantcontactmiddel?

Wat past bij uw organisatie
Belangrijk om te overwegen bij het kiezen voor een klantcontactmiddel is na te gaan wat past bij uw organisatie. Een advocatenkantoor neemt bijvoorbeeld vaak contact op via de telefoon. Moet de meterstand worden doorgegeven, dan is dit juist iets wat men graag via een app of online formulier zelf regelt. Zo is het bedrijfsafhankelijk welke manier van contact leggen het best werkt.

Voordelen van telefonisch contact
Bellen heeft verschillende voordelen ten opzichte van andere contactmogelijkheden. Zo geeft bellen via de telefoon klanten de mogelijkheid om meteen antwoord te krijgen op een vraag. Ze hoeven niet eerst te wachten op het moment dat een bericht gelezen en beantwoord wordt. Dit komt de snelheid van de afhandeling van een zaak ten goede.

Er loopt veel onderzoek naar het digitaal herkennen van emoties (ook bij 10FORIT). Alleen is de techniek nog niet zover dat het op grote schaal kan worden toegepast. Aan de telefoon zijn uw medewerkers in staat het sentiment van een beller te herkennen en hierop passend te reageren. Zo kan een escalatie voorkomen worden. Contact via de telefoon wekt vertrouwen en er ontstaan sneller een persoonlijke verbinding.

Personeel
Veel bedrijven staan graag hun klanten persoonlijk te woord, maar door piekdrukte of personeelstekort lukt het niet altijd iedereen meteen van dienst te zijn. 10FORIT heeft meer dan genoeg ervaring in huis op dit gebied en helpen u graag bij het zoeken naar de juiste oplossingen.

Bron: 10FORIT | Foto: 10FORIT