Bedrijven als Amazon, Zalando en Coolblue investeren fors in hun offline kanaal; in steeds meer landen openen deze bedrijven fysieke winkels. Dat is verrassend te noemen. Dat zulke trendsetters zo'n ‘oud’ kanaal inzetten. Waarom doen ze dat en wat kunnen we daar wellicht van leren in de corporatiewereld?
Amazon, Zalando en Coolblue openen deze winkels met name omdat:
Wat Amazon, Zalando en Coolblue doen, staat haaks op de beweging die veel corporaties aan het maken zijn. Corporaties gaan hoe langer hoe meer op Ryanair lijken en verlenen hun diensten het liefst zo goedkoop mogelijk via portalen of apps. Maar zijn huurders daarbij gebaat? De een na de andere woonwinkel wordt gesloten of krijgt beperkte openingstijden. Dienstverlening aan huis bij de huurder wordt nauwelijks gedaan door corporaties.
Hoe kom je tot een uitgebalanceerde keuze voor online en offline?
Bedenk welk contact je via welke kanalen wilt laten plaatsvinden en laat kanalen elkaar versterken. Blijf investeren in zowel offline als online contact met huurders.
Deze blog werd geschreven door Leendert Joosse, strategisch productmanager bij Centric voor de corporatiesector.
Bron: Centric
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Centric te bekijken
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.