Blije klanten? Klantenservice uitbesteden

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Klantenservice is echt een vak. Het is meer dan ‘oh ik neem wel even op’ en hopen dat het goed komt. Het vereist een flinke dosis empathie, goed luisteren, doorvragen, effectief problemen oplossen en efficiënt informatie opzoeken. Zeker bij urgente problemen is snel en goed handelen essentieel. En deze meldingen kunnen op elk moment binnenkomen. Hoe fijn is het dan als je klanten direct geholpen worden? Een professionele klantenservice partner kan jou en je bedrijf hierin ondersteunen. Samen zorg je voor blije klanten. Lees gauw verder!

Waarom je altijd bereikbaar wil zijn
Hoe goed je dingen ook regelt of installeert, er gaat altijd wel eens iets mis. Denk aan een huurder die plotseling zonder stroom zit, een huisje zonder warm water, een gast die zijn sleutel kwijt is of een defect parkeerapparaat. Op zulke momenten is directe hulp ontzettend prettig, en wil je niet lang in de wacht staan. Wanneer je als bedrijf goed en altijd bereikbaar bent, geef je je klanten een fijn gevoel en laat je zien dat je je best voor ze doet. En dat gevoel blijft hangen. Dit zorgt niet alleen voor klanten die graag terugkomen, maar ook voor positieve aanbevelingen van jouw service of product!

Waarom klantenservice uitbesteden een slimme zet is
Klantenservice is meer dan alleen het beantwoorden van vragen. Professionele klantadviseurs worden getraind in gesprekstechnieken, omgaan met emoties van klanten zoals angst, verdriet, boosheid, en het snel en effectief oplossen van problemen. Door je klanten met een professional te woord te staan, win je het vertrouwen en creëer je wederom een fijn gevoel.

Maar heb je wel tijd en middelen om hierin te investeren? En kun je 24/7 bereikbaarheid verlangen van je personeel? Met klantenservice uitbesteden, bespaar je op training en extra personeel, terwijl je verzekerd bent dat je klanten goed te woord worden gestaan!

Ontdek jouw oplossing

Professionele klantadviseurs worden getraind in gesprekstechnieken, omgaan met emoties van klanten zoals angst, verdriet, boosheid, en het snel en effectief oplossen van problemen.

Joyce Alberg, Accountmanager

Wat levert klantenservice uitbesteden jou precies op?
Met het uitbesteden van je klantenservice:

  • Bespaar je personeelskosten
  • Bespaar je op kosten voor klantenservice trainingen
  • Heb je geen omkijken naar spontane klachten of drukte
  • Heb je meer rust onder je team
  • Heb je meer focus op jouw kernactiviteiten
  • Zorg je voor een hoge klanttevredenheid

Een goede klantenservice maakt ondernemen makkelijker en zorgt ervoor dat je klanten altijd in goede handen zijn. En wat zeggen ze over blije klanten? Die komen terug!

Hoe werkt het? Simpel!
Jouw klantenservice uit handen geven hoeft niet spannend of moeilijk te zijn. Je schakelt jouw communicatiekanalen (telefoon, chat, welke je prefereert) door naar je partner. Dit kan variëren van het noteren van terugbelverzoeken tot het direct verder helpen van klanten. Samen stel je een uitgebreid script op en schaaf je die telkens bij wanneer er ontwikkelingen zijn in je bedrijf. Op basis van het script staat je klantenservice partner je klanten op jouw manier te woord. Fijn toch?

Hoe wij jouw bedrijf ondersteunen
Bij DIRECT klantcontact ontzorgen we bedrijven – groot en klein – met hoogwaardig 24/7 klantenservice. Onze klantadviseurs zijn goed getraind, werken in jouw systeem en schalen makkelijk op- en af. Je hebt altijd één vast contactpersoon en de lijntjes zijn kort. We zijn continu bezig met het optimaliseren van onze dienstverlening, door te luisteren naar jou en je wensen, het werk van onze klantadviseurs makkelijker te maken en mee te bewegen met de tijd. Bij ons ben je verzekerd van 24/7 bereikbaarheid, en daar zorgen we helemaal zelf voor met onze eigen mensen. Wel zo vertrouwd, toch?

Ontdek hoe wij werken

Bron: DIRECT Klantcontact, Foto: DIRECT Klantcontact