We kunnen stellen dat de huidige economische tijd op z’n zachtst gezegd niet gunstig is. Uit het jaarlijkse European Payment Report van Intrum blijkt dan ook dat ruim de helft van de Nederlandse bedrijven zich zorgen maakt over het aantal betalingsachterstanden. Sommige hebben het zelfs over een explosie aan betalingsachterstanden. De belangrijkste oorzaken die hiervoor genoemd worden zijn inflatie, strengere regelgeving, vertraging in toeleveringsketens en stijgende rentetarieven. Gelukkig heeft 10FORIT diverse oplossingen voor uw bedrijf om deze uitdagende tijden door te komen en ervoor te zorgen dat uw klanten geen betalingsachterstand bij u oplopen.
Wat kan 10FORIT voor u doen?
We snappen dat betalingsachterstanden van klanten iets is wat u graag wilt voorkomen. Daarom heeft 10FORIT een aantal producten die ervoor zorgen dat klanten binnen afzienbare tijd toch de rekening betalen. Eenvoudige vorderingen worden weggehaald bij de incassoafdeling en automatisch voor uw bedrijf afgehandeld. Zo kunt u met EEZYCOM Collect op eenvoudige en efficiënte wijze contact met uw klant houden én tevens een goede relatie behouden. Deze tool biedt verschillende communicatiemiddelen zoals:
Persoonlijk voicescript:
Benader uw klanten persoonlijk. Klanten worden op deze manier telefonisch benaderd en via keuzemenu’s en verschillende variabelen komt u bij de juiste persoon terecht. Bij variabelen kunt u denken aan naam, openstaand bedrag en postcode. Op deze manier komt de informatie bij de juiste persoon terecht. U kunt altijd de klant nog laten doorverbinden met uw klantcontactcentrum, op deze manier kan een eventueel geschil direct opgelost worden.
SMS met betaallink:
Met een zogenaamde sms-flow, een reeks berichten die goed op elkaar aansluiten, worden klanten snel en eenvoudig overtuigd om te betalen. Onder ieder bericht staat uw bedrijfsnaam als afzender en met een betaallink in de sms is het voor de klant eenvoudig om over te gaan tot het voldoen van de rekening. Door op de link te klikken, betaalt de klant in een paar stappen in een beveiligde omgeving.
WhatsApp met betaallink:
Een laagdrempelige optie, die ook nog eens voordelig en een klantvriendelijke manier is om uw klanten te benaderen. U kunt via WhatsApp uw klant eraan herinneren dat er nog een openstaande vordering staat. Bovendien kunt u met deze optie direct zien of een bericht ontvangen en gelezen is.
E-mail met betaallink:
Dan is er nog de optie om uw klanten per mail te benaderen. Ook dit kanaal blijft belangrijk om uw debiteuren te bereiken. Via de creditmanagement-tool kunt u eenvoudig gepersonaliseerde e-mails verzenden. Berichten worden gratis en realtime in úw huisstijl door ons verzonden. In de mail wordt een betaallink meegestuurd waarmee klanten eenvoudig en veilig kunnen betalen.
Bron: 10FORIT, Foto: 10FORIT
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.