Aannemersportaal of gewoon een eigen online planbord voor uw ketenpartners?

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Het aannemersportaal is hot item binnen woningcorporatieland. Een effectieve manier van aansturen van ketenpartners. Maar het kan nog effectiever door uw ketenpartners een eigen online planbord te geven. Informatie zoals de status van een opdracht volgen gaat daarmee efficiënter dan ooit tevoren.

Door software centraal beschikbaar te stellen (in uw eigen cloud omgeving) kunnen uw ketenpartners op een simpele manier worden voorzien van een geavanceerd grafisch planbord. Hierdoor zijn geen ingewikkelde implementaties en hoge investeringen benodigd. Doordat elke ketenpartner in dezelfde omgeving, maar toch met een eigen, afgeschermd planbord werkt, zien ze alleen die opdrachten die voor hen bedoeld zijn. De woningcorporatie heeft uiteraard de volledige grip op alle onderhanden werk en kan effectief bij- en aansturen waar nodig.

Online reparatieverzoeken met planvoorstellen voor beschikbaarheid vanuit uw ketenpartners.
Tot nu toe wellicht nog niet heel spannend, statussen volgen van werkopdrachten kan met het aannemersportaal ook, zult u denken. Maar als het gaat om online reparatieverzoeken (of de intake vanuit uw KCC medewerker) én planvoorstellen op basis van beschikbaarheid wordt het interessanter. Door uw ketenpartners op deze manier te faciliteren met een eigen planbord waarin de capaciteit opgevraagd kan worden, is het mogelijk vanuit uw eigen online reparatieverzoeken proces via uw portaal of website planvoorstellen te ontvangen. Alsof het uw eigen dienst is waarvan u de beschikbaarheid kunt raadplegen. Er kan dan direct een afspraak ingepland worden, zonder fysieke tussenkomst van de ketenpartner. De huurder zal het verschil niet merken of voor deze klus uw eigen dienst of een partner inzet wordt. Planvoorstellen kunnen uiteraard verlopen via een beslisboomstructuur met een variatie aan planvoorwaarden zodat de juiste ketenpartner of vakman met de juiste vaardigheden op de juiste klus komt.

Ook uw KCC medewerkers kunnen direct online beschikbaarheid opvragen en plannen bij uw ketenpartners.
Niet alleen vanuit uw online reparatieverzoeken proces kunnen planvoorstellen met beschikbaarheid opgevraagd worden maar ook uw Klant Contact Center medewerkers kunnen op dezelfde manier direct beschikbaarheid van uw ketenpartners opvragen en reparatieverzoeken plannen terwijl ze met de klant in gesprek zijn. Er hoeft dus niet meer teruggebeld te worden voor een afspraak.

Mobiele aansturing van de vaklieden.
Uiteraard heeft PCA Mobile met haar 20 jaar ervaring in de woningcorporatie markt ook hardware onafhankelijke mobiele oplossingen beschikbaar om de vaklieden een eenvoudige tool in handen te geven voor het digitaal registreren en ontvangen van de benodigde informatie bij het uitvoeren van een klus. Hierdoor kan de status van de opdrachten eenvoudig terug gekoppeld worden.

Een enorm flexibele mix van mogelijkheden.
Wat nu als mijn ketenpartner zelf al met een planbord werkt en wij alleen toekennen en niet plannen voor deze ketenpartner? Of als wij deels ons werk uitbesteden aan onze ketenpartners en deels zelf nog werkzaamheden uitvoeren? Ook dat is geen probleem. Voor deze ketenpartners kunt u alsnog het aannemers portaal inzetten. U kent dan slechts de opdracht toe vanuit Marlin aan uw ketenpartner en volgt de status van de klus. De aannemer koppelt het verloop van de opdracht terug via het aannemers portaal.

Dit proces kan prima parallel lopen met het andere scenario via dezelfde systemen. Ook uw eigen dienst kunt u natuurlijk effectief aansturen met dit geavanceerde online planbord en onze mobiele oplossingen.

In de toekomst samenwerken met andere corporaties op het gebied van reparatieverzoeken?
Ook deze ideeën kunnen goed ingevuld worden met ons keteninnovatie concept. Informatie delen en centraal beschikbaar stellen is het uitgangspunt. Het keteninnovatie concept van PCA Mobile, een nieuwe manier van samenwerken.

Samen werken wordt samenwerken!

Bron: PCA Mobile

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van PCA Mobile in de CorporatieGids 2014 te bekijken.