Tijdens onze Social Intranet-webinar bespraken we onder andere hoe AI je kan helpen om slimmer én sneller te schrijven, waardoor de kwaliteit van je kennisbanken en artikelen verbetert. Dit is slechts één van de vele manieren waarop AI je digitale dienstverlening kan verbeteren. Bij Embrace geloven we in de kracht van artificiële intelligentie, maar alleen als we deze kunnen doorvertalen naar functionaliteiten die je daadwerkelijk helpen om je werk beter en sneller te doen. In dit artikel geven we 7 voorbeelden.
“AI isn’t coming to take your job. Someone using AI is coming to take your job. The first thing everyone should do is learn to use AI so they can augment their own productivity.” – Jensen Huang, CEO of NVIDIA
1 Verwelkom de AI-chatbot als nieuwste collega
Hoe mooi zou het zijn als je een collega hebt die alle simpele en repeterende vragen alvast voor jou eruit filtert, zodat jij je kunt focussen op de complexere en uitdagende vraagstukken? AI kan deze collega zijn. Krijg je een vraag binnen via bijvoorbeeld WhatsApp? De AI-chatbot in Embrace Customers doorzoekt de kennisbank en geeft passende antwoorden op vragen van huurders. De chatbot kan de intentie van de huurder begrijpen, spreektaal lezen en empathie tonen in de beantwoording. Wanneer het antwoord niet in de kennisbank te vinden is, wordt de huurder doorverwezen naar een KCC-medewerker! Dit scheelt deze medewerkers op een dag enorm veel tijd en energie.
2 Automatische vertaling
Je komt soms in contact met mensen die een andere taal spreken dan Engels of Nederlands, zoals Duits, Arabisch of Chinees. Dit kan uitdagend zijn, vooral omdat de kennisbank en website vaak niet in alle talen beschikbaar zijn. Gelukkig maakt AI het mogelijk om taalbarrières te doorbreken. Ontvang je een vraag in het Duits terwijl je zelf Nederlands spreekt? In Embrace worden deze berichten in jouw taal weergegeven. Je kunt ook in je eigen taal antwoorden, en AI helpt je het antwoord automatisch in de juiste taal te formuleren. Natuurlijk heb je altijd de optie om het originele bericht te bekijken.
3 Slimmer en sneller schrijven
AI helpt de kwaliteit van je content in je social intranet of klantportaal te verbeteren. Kennisbanken en artikelen worden gemaakt in ons Knowledge CMS. AI verbetert je teksten, vat ze samen of maakt ze langer. Daarnaast kun je automatisch de tone of voice bepalen. Dit scheelt redacteuren enorm veel tijd bij het maken en redigeren van content, terwijl de kwaliteit gewaarborgd blijft. Lees ook deze 5 niet-AI CMS-tips om kennisbankcontent slim en snel te beheren.
4 AI in CMS
We zijn hard bezig om ons Knowledge CMS nog slimmer te maken met behulp van AI. Op de roadmap staat onder andere een automatische controle op digitale toegankelijkheid. Wat dacht je van het automatisch genereren van bijpassende (header)afbeeldingen? Daarnaast zijn we bezig met de integratie van beeldherkenning om het automatisch croppen van afbeeldingen te verbeteren. Zoals je kunt zien, zijn er volop ideeën en is AI voor Embrace een bron van inspiratie. Ben je benieuwd naar wat er nog meer op de planning staat? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers!
5 Je persoonlijke ChatGPT-assistent
Download de ChatGPT-app op je mobiele telefoon en je hebt altijd je eigen persoonlijke AI-assistent bij de hand! Bij Embrace gebruiken we ChatGPT veel voor het verbeteren van onze marketingmaterialen en het doorontwikkelen van onze supportdocumentatie. Maar ook in het dagelijks leven is het handig: krijg snel een suggestie voor het avondeten of uitleg over hoe je de plant die je laatst gekocht hebt moet verzorgen. Door de app te downloaden en aan de slag te gaan, merk je dat je in steeds meer werk- en privésituaties geholpen kunt worden door je persoonlijke AI-assistent. Dit maakt je productiever en zorgt ervoor dat repeterende (en saaie) taken je makkelijker afgaan.
6 AI-assistent: Suggesties & Samenvatten
ChatGPT is een handige assistent die je graag wilt integreren in je Customers CRM. Gelukkig is dat mogelijk! De Embrace AI-assistent vergemakkelijkt je werk door suggesties te doen voor de volgende actie of taak. Heb je een gesprek met een huurder afgerond? De AI vat de chat samen, dient automatisch een ticket in en genereert een samenvatting van de belangrijkste informatie op de 360°-relatiekaart. De AI-assistent is je persoonlijke hulp die je werk efficiënter en leuker maakt!
7 Razendsnelle doorontwikkeling
Bij Embrace maken we gebruik van AI om razendsnelle doorontwikkeling mogelijk te maken. AI helpt ons bij het controleren van code, het optimaliseren van de zoekmachine en nog veel meer. Hierdoor kunnen we veel sneller nieuwe functionaliteiten bouwen en testen. Ben je benieuwd naar de ontwikkelingen die nog op de planning staan? Of heb je vragen over de technologie die we gebruiken en onze aanpak op het gebied van AI-dataveiligheid? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers!
Bron: Embrace, Foto: Embrace
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.