10FORIT: Artificial intelligence is eindelijk doorgebroken

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op 24 september vindt CorporatiePlein voor het eerst in de geschiedenis als hybride evenement plaats: online en op beperkte schaal offline in Expo Houten. Verreweg het grootste gedeelte van de bezoekers zal de tiende editie van CorporatiePlein online meemaken. Wat mogen ze verwachten op de virtuele beursstands en tijdens online kennissessies van de verschillende exposanten? CorporatieGids.nl ging hier alvast over in gesprek met directeur Frank Beentjes van 10FORIT.

Volgens Frank is 2020 hét jaar waarin toepassingen op het gebied van artificial intelligence haar doorbraak hebben gemaakt. “Wij investeren en innoveren al jaren in AI en schrijven hier ook regelmatig over in de media. We zijn blij dat dit deel van onze dienstverlening nu eindelijk serieuze aandacht krijgt. Wanneer een proces zelflerend is en hierdoor op de juiste en optimale wijze kan anticiperen, komt dit de dienstverlening ten goede en is dat proces enorm kostenefficiënt.”

Nieuwe inzichten
Waar AI momenteel nog vaak wordt ingezet als ondersteuning op operationele zaken, moet de invloed op het management en bestuur van een organisatie volgens Frank niet onderschat worden. “De informatie die door deze technologie ontsloten wordt, geeft inzichten die aanleiding kunnen zijn voor het aanpassen van een bedrijfsstrategie. Daarnaast zien we dat woningcorporaties via artifical intelligence processen verder kunnen digitaliseren, wat de klanttevredenheid ten goede komt.”

Tevredenheid verbeteren
Tijdens CorporatiePlein kunnen bezoekers bij 10FORIT terecht met vragen over artificial intelligence en digitale communicatie. “Daarbij geven we ook een kennissessie waarin we inzoomen op het realiseren van klanttevredenheid middels AI,” gaat Frank verder. “Veel corporaties zijn behoorlijk wat tijd kwijt aan het beantwoorden van generieke vragen. Hiervoor heeft 10FORIT een oplossing ontwikkeld in de vorm van een AI-gestuurde Q&A die werkt door middel van spraak. Door het toepassen van machine learning worden vragen over een onderwerp, die op verschillende manieren gesteld zijn, automatisch herkend en toegevoegd. Het systeem is dus zelflerend en zal na verloop van tijd steeds beter presteren. Iedere woningcorporatie die meer klanttevredenheid en een optimalisatie van de customer experience als doel heeft, is dan ook van harte welkom.”

Aanmelden voor CorporatiePlein 2020 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: 10FORIT