De woningcorporatiebranche vraagt om optimale klantprocessen. Digitaliseren is daarbij niet meer weg te denken. De bewezen digitale oplossingen van Zig, in combinatie met een roadmap, helpen corporaties excelleren in hun klantdienstverlening. Ik neem je mee in het verhaal achter onze successen.
Gebruiksvriendelijkheid als fundering
De oplossingen van Zig worden ontwikkeld vanuit de eindgebruiker. Gebruiksvriendelijkheid bepaalt grotendeels het succes. Gebruikersgroepen en klantenpanels geven Zig de benodigde informatie rondom een intuïtieve user journey bij de optimalisatie van onze oplossingen. Dit heeft een positief effect op de klant- en medewerkerstevredenheid en efficiency van klantprocessen.
Groeien naar optimale digitale dienstverlening
Bij Zig werken we met roadmaps. Groeipaden die jouw organisatie helpen een visie, voor de korte én lange termijn, te ontwikkelen met concrete handvatten hoe doelen kunnen worden bereikt. Onze overtuiging is dat optimale klantbediening hand in hand gaat met organisatiecultuur. Zig Websoftware helpt woningcorporaties die verandering aan te gaan die nodig is om het maximale uit digitalisering te halen. En dat werkt. Woningcorporaties behalen met onze oplossing 30% tot 90% zelfservice en een afname van herhaalvragen van minimaal 20%.
Slimmer samenwerken
Slimmer samenwerken maakt dat processen efficiënter kunnen worden doorlopen, niet alleen door de medewerker, maar ook door de klant. Dankzij onze expertise op het gebied van realtime koppelingen met alle back-officesystemen uit de markt worden kennis en informatie samengevoegd tot één integraal klantbeeld en rolafhankelijk (medewerker, huurder, aannemer etc.) beschikbaar gesteld. Zo kunnen klant en medewerker optimaal samenwerken en ontzorgen we gedurende het hele klantcontactproces. De uitgebreide managementinformatie geeft corporaties inzicht in het gebruik van de verschillende klantcontactkanalen waarmee ze effectief kunnen bijsturen.
Betalen naar gebruik (SaaS)
In plaats van het traditionele licentiemodel hebben we de verschuiving naar een transparanter betalingsmodel gemaakt en hanteren we nu SaaS-pricing. Onze klantcontactoplossing wordt als complete oplossing inclusief alle mogelijke functionaliteiten of middels bouwblokken geleverd. De woningcorporatie betaalt op basis van pay per use.
Meer weten?
Nieuwsgierig hoe deze klantcontactoplossing jouw woningcorporatie kan helpen naar een optimale klantbediening?
Vraag op zig.nl/demo onze (online) demo aan en beleef zelf de voordelen van onze klantcontactoplossing
Bron: CorporatieGids 2018 | Foto: Zig Websoftware
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.