ViaData: Service en onderhoud beter én efficiënter managen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Eén van de belangrijkste corporatieprocessen, is die van het onderhoud. Je wil immers tegen zo laag mogelijke kosten, zo hoog mogelijke kwaliteit én huurdertevredenheid realiseren. Hoe regel je processen zo in om dat te realiseren? ViaData vertelt er meer over op 23 september op CorporatiePlein, en wij spraken vooraf alvast met Remko van den Bremen.

Bezoekers van de vakbeurs kunnen de hele dag bij de stand van ViaData terecht voor informatie over Connect-It 365, de oplossing op basis van Microsoft Dynamics 365 Fieldservice. Remko: “Centraal staat hoe deze oplossing jou als corporatie kan gaan helpen in een nog beter én kostenefficiënter management van je service en onderhoud. Naast twee vrije inloopdesks voor koffie en een praatje, hebben we ook drie themadesks.”

Themadesks
“Pragmatisch als we zijn, houden we het graag concreet. Op onze stand vertellen we aan deze themadesks graag meer over de onderwerpen waarvan wij denken dat ze voor corporaties interessant kunnen zijn. Om je niet onnodig op de stand te laten wachten en om het coronaproof te houden, kun je via www.viadata.nl/corporatieplein-2021 een tijdslot reserveren voor één of meerdere onderwerpen.”

Verbeteren
Een van de thema’s die langskomt, is de migratiedesk. Remko: “Wil je overstappen van Connect-It naar ons nieuwe, toekomstbestendige Connect-It 365? Dan maken we in zes simpele stappen inzichtelijk wat je kunt verwachten, waar je tegenaan kunt lopen en hoe je dit soepel kunt implementeren.”

“Aan de ‘Meten is weten is verbeteren’-desk laten we corporaties inzien hoe hun serviceorganisatie presteert. Wat is bijvoorbeeld de bezittingsgraad van vakmensen, het first-time-fix-ratio of het aantal gereden kilometers op één dag. Met onze Power BI-dashboards heb je dit gelijk in beeld. Wil je ook weten hoe het dagelijkse onderhoudsproces nog beter kan? Dan laten wij je graag kennismaken met process mining. Hiermee visualiseer je niet alleen de pijnpunten van je serviceproces, maar zie je ook concreet hoe en waar je dit kunt aanpassen en verbeteren.”

Alles voor een glimlach
“Tenslotte hebben we de ‘Coolblue’ woningcorporatiedesk. Coolblue heeft immers de glimlach tot achter de komma goed voor elkaar. Maar ook als woningcorporatie kun je op een dergelijke manier functioneren. Wij noemen het ‘the next step in service’. Precies weten wanneer de vakman bij de klant aankomt, contact via WhatsApp of chat en nog veel meer. Ieder contactpunt kent de actuele status van het serviceverzoek. Check het aan onze servicedesk en ontdek hoe ook jij een glimlach kan creëren.”

ViaData is te vinden op stand 52 op CorporatiePlein.

Aanmelden voor CorporatiePlein 2021 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: ViaData