Connect-It 365 is dé complete oplossing van ViaData voor ondersteuning bij het dagelijks onderhoud van woningcorporaties en de opvolger van Connect-It. Coördinatie en uitvoering van dagelijks onderhoud processen door slimme plansoftware, mobiele apps en diverse portals waarmee de communicatie met zowel huurders als co-makers aanzienlijk kan worden verbeterd. Connect-It 365 is volledig geïntegreerd met de gangbare softwaresystemen, zoals Empire (Cegeka), Tobias (Aareon), Grip (Databalk), in de branche en ondersteunt berichtenuitwisseling volgens Ketenstandaard Bouw & Installatie.
Connect-It 365 is een Microsoft gebaseerde oplossing en maakt gebruik van Dynamics 365 Field Service en de standaarden van de Microsoft Azure Cloud (identity, security, management en compliance)
Connect-It 365 is ingericht, inclusief eigen software, specifiek voor woningcorporaties conform de VERA, CORA, AEDES standaarden en richtlijnen om het dagelijks onderhoud proces zo goed mogelijk te ondersteunen.
Corporaties willen betere huurderstevredenheid en controle van dagelijks onderhoudskosten zo goed mogelijk invullen. ViaData helpt om de bijbehorende processen te ondersteunen.
Dat is precies onze belofte: ViaData stelt woningcorporaties in staat hun dagelijks onderhoud continue persoonlijker (voor de huurder) en efficiënter te maken
ViaData helpt huurders, managers, planners/werkvoorbereiders en vaklieden.
Voor huurders is er bijvoorbeeld software om hun reparatieverzoek te ‘tracken en tracen’, wel zo prettig voor de huurderstevredenheid. Voor de managers is er een cockpit (dashboard) waar, in overeenstemming met CORA standaarden, je een overzicht hebt van de stand van zaken voor dagelijks onderhoud en wat aanbevelingen zijn om verbeteringen door te voeren. Voor planners/werkvoorbereiders wordt automatisch de meest optimale planning berekend. Doordat de planning rekening houdt met factoren als reistijd, complexiteit, expertise, meevallers en tegenslagen, kunnen doorlooptijden steeds beter worden voorspeld.Onze klanten beschikken over een digitaal planbord, automatische (smart)planning en route-optimalisatie. Dit zorgt ervoor dat zowel de registratie als uitvoering van werkzaamheden tijdig en correct plaatsvinden, waarbij de voortgang voortdurend wordt bewaakt. Via digitale werkbonnen op smartphone of tablet kunnen belangrijke gegevens worden geraadpleegd en geregistreerd, denk aan uren, materialen, notities, tekeningen en foto’s en kunnen vaklieden hun werk beter doen.
Software wordt aangeboden:
Platform gebaseerd op:
Het spanningsveld tussen kostenreductie en huurderstevredenheid neemt steeds verder toe. De tendens dat consumenten steeds hogere eisen stellen, heeft ook zijn beslag op de huurdersmarkt. Tegelijkertijd leidt uitzonderlijke klantbeleving tot loyale en betrokken huurders. De communicatie tussen corporatie en huurders maakt daarin echt het verschil.
Verreweg het meeste contact tussen huurder en corporatie gaat over reparaties en mutaties. Het is dus essentieel deze processen goed te laten verlopen. Door middel van de juiste kennis en tooling willen wij onze klanten inspireren en in staat stellen om huurders de beste service te bieden. Wij zien het dan ook als onze taak om technologische ontwikkelingen te vertalen naar toepassingen om huurders zo efficiënt mogelijk te bedienen.
Corporaties met een hogere klantwaardering besparen doorgaans meer. Niet zo vreemd, vinden wij. ViaData is ervan overtuigd dat uitzonderlijke klantbeleving zorgt voor betrokken huurders die zuiniger zijn op hun woning en meer bijdragen aan de leefbaarheid in hun buurt. Betrokken, tevreden huurders zijn Connected Customers!
Vanuit bovenstaande visie heeft ViaData – speciaal voor corporaties een dagelijks onderhoud volwassenheidsmodel ontwikkeld. Dit model geeft praktische handvatten om Connect-It 365 zo in te zetten om dagelijks onderhoud processen onder controle te krijgen en continue te verbeteren. Dagelijks Onderhoud goed doen is essentieel en een continue reis waar ViaData een essentiële rol wil en kan spelen.
o.a. Lefier, Staedion, Eigen Haard, Woonstede, Helder Vastgoed, Mooiland, Mitros, Kleurrijk, WoonFriesland, Havensteder, TBV Wonen, De Huismeesters, Thuisvester, Wooncompagnie, Centrada, Servatius, RWS Goes, VGS, Rochdale en Plegt-Vos.
Aantal medewerkers: 70
Aantal klanten in corporatiemarkt: 45
Actief in corporatiemarkt sinds: 2005
ViaData
Businesspark Friesland West 45, 8447 SL Heerenveen
0513-619350
Het plafond wat betreft huurderstevredenheid en efficiency in het dagelijks onderhoudsproces is bereikt. Dat stellen directeur Ties Arts en Product Manager Marcel Bierens van ViaData…
Lees verderPersoonlijke en efficiënte dienstverlening van dagelijks onderhoud gaan hand in hand door te sturen op onderhoudskwaliteit middels een geïntegreerde aanpak. De basis altijd…
Lees verderEén van de belangrijkste processen binnen een woningcorporatie blijft het onderhoudsproces. Hoe regel je dit efficiënt op een manier die de huurder centraal zet? ViaData…
Lees verderDe CorporatieGids LIVE Kennisdag - 21 maart in Expo Houten - is dé dag waarop je als corporatieprofessional effectief informatie kunt opdoen. Bezoekers hebben keuze hebt uit…
Lees verderZoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.