ViaData: Corporaties helpen wendbaar te zijn

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op 24 september vindt CorporatiePlein voor het eerst in de geschiedenis als hybride evenement plaats: online en op beperkte schaal offline in Expo Houten. Verreweg het grootste gedeelte van de bezoekers zal de tiende editie van CorporatiePlein online meemaken. Wat mogen ze verwachten op de virtuele beursstands en tijdens online kennissessies van de verschillende exposanten? CorporatieGids.nl ging hier alvast over in gesprek met Senior Accountmanager Remko van den Bremen van ViaData.

Tijdens CorporatiePlein laat ViaData zien wat de mogelijkheden zijn van Connect-It 365, haar nieuwe fieldservicesoftware, gebaseerd op Microsoft Dynamics 365. Remko: “Onder meer op het gebied van digitale transformatie biedt deze SaaS-oplossing grote voordelen. Gemiddeld is namelijk zo’n 70 procent van de data bij corporaties ongestructureerd. Dat zorgt niet alleen voor inconsistentie, maar vertraagt bovendien processen en het nemen van beslissingen. Connect-It 365 Fieldservice stelt corporaties in staat om een enorme digitaliseringsslag te maken, mede door het structureren van relevante data.”  

Twee kanten
Naast de voordelen die dit biedt voor de bedrijfsvoering, vertelt ViaData meer over hoe het mes aan twee kanten snijdt. “Want de huurder ervaart dankzij de op Dynamics 365 gebaseerde oplossing een ideale customer journey. Gedurende het volledige serviceproces zorgen de features van zowel Dynamics 365 als ons eigen branchemodel voor deze ‘excellente klantervaring’. Uiteraard bieden we hiermee flexibiliteit en schaalbaarheid door ‘de cloud’ en optimale integratie met Microsoft ERP-systemen vanwege de aansluiting op hetzelfde platform. Daarnaast bieden we ook intake via diverse kanalen en de mogelijkheid om slimme afspraken te maken, door de front-office medewerkers maar ook door de klant zelf. We hebben een gebruiksvriendelijke service-app ontwikkeld voor de vaklieden en faciliteren met behulp van onze oplossing eenduidige informatie en rapportage aan het management”.

Versnelde digitale transitie
Volgens Remko hebben de afgelopen maanden aangetoond dat de digitale transformatie écht nodig is. “Vanwege de coronacrisis werd – en wordt nog steeds – waar mogelijk thuisgewerkt. Vooral in het begin moesten corporaties op zoek naar passende oplossingen om de bedrijfsvoering op gang en de kwaliteit van de dienstverlening op peil te houden. Ondertussen heeft de maatschappij digitale kanalen in hoog tempo geadopteerd, simpelweg omdat dit de enige manier was.”

“Tijden als deze laten zien hoe belangrijk het is om je organisatie wendbaar te maken. Om te zorgen dat dienstverlening via diverse kanalen kan verlopen, is het creëren van een ‘omnichannel’ serviceorganisatie essentieel. Hiermee kan een corporatie goed voldoen aan de vraag van de klant en de behoefte van de gegeven situatie. Een cloud-based platform als Microsoft Dynamics 365 biedt écht uitkomst in dit soort situaties. Vanuit deze ‘noodzaak’ naar digitale transformatie kan de organisatie zich mogelijk afvragen ‘zijn we hier klaar voor’. De stap naar Connect-It 365 als online fieldservice oplossing biedt hierbij uitkomst.”

Opvolger ontmoeten
“Zoals ieder jaar treffen we tijdens CorporatiePlein veel van onze bestaande klanten,” gaat Remko verder. “Zij zijn vanzelfsprekend al bekend met onze bestaande software Connect-It en zijn nieuwsgierig naar de ‘opvolger’. Daarom nemen we hen in 20 minuten mee in de mogelijkheden, voordelen én ons stappenplan voor een succesvolle overgang. Dat wil overigens niet zeggen dat deze sessie alleen bedoeld is voor bestaande klanten. Integendeel zelfs; gedurende de sessie komen de voordelen uitgebreid aan bod en krijgen bezoekers de mogelijkheid om Connect-It 365 zelf van dichtbij te ervaren.”

Aanmelden voor CorporatiePlein 2020 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: ViaData