Unexus; Wie zijn zij? Wat is hun toekomstvisie op de corporatiemarkt? Wat doen zij?

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

In de CorporatieGids 2014 presenteren leveranciers en adviseurs zich met een bedrijfsprofiel. Wie zijn zij? Wat is hun toekomstvisie op de corporatiemarkt? Wat doen zij precies? Op corporatiegids.nl zetten we op toerbeurt een leverancier of adviseur centraal. Ditmaal aandacht voor Unexus.

Bedrijfsprofiel
Unexus is een Nederlandse organisatie en ontwikkelt en levert contact center- en VoIP telefonie software. Zij zijn innovatief en internationaal actief en helpen organisaties klantcontacten via telefoon, e-mail, chat en social media kanalen efficiënt te routeren, inzage te geven in de bereikbaar- en beschikbaarheid en interne communicatie en processen te verbeteren. Unexus heeft gebruiksgemak, flexibiliteit, het Nieuwe Werken, één nummer concept, hosting en vast-mobiel integratie bij de ontwikkeling van het Unexus Communications Server (UCS) platform als uitgangspunt gehanteerd. Unexus verzorgt de complete implementatie van de communicatie oplossing, inclusief advisering, project management, maatwerk, integratie, training en onderhoud.

Aantal medewerkers: 5-10
Aantal klanten in corporatiemarkt: >10
Actief in corporatiemarkt sinds: 2007
Samenwerkingsovereenkomsten: Kubion, Green Valley, SG|automatisering, Residenz ICT, Imtech ICT

Unexus is in de corporatiemarkt actief met de diensten
ERP-module Relatiebeheer
KlantContactCentrum
IT-diensten
Cloudservices, Outsourcing, Uitwijkservice, Telecom, Geïntegreerd Contact Center Platform

Specificaties
Platform gebaseerd op
:Microsoft
Proces dat met een (web)app kan worden ondersteund: UCS supervisor APP en UCS agent en medewerker APP en KCC dashboard.

Korte productomschrijving
Het Unexus Communications Server (UCS 9) platform is een all-in-one telecommunicatie oplossing welke bijdraagt aan een betere bereikbaarheid voor de gehele organisatie. Onder andere het presence management, de gebruiksvriendelijke user omge ving, de rijke standaard functies en flexibiliteit maakt UCS ongekend in zijn soort. Het UCS 9 platform kan in iedere bestaande omgeving worden toegepast, als standalone oplossing, gekoppelt met bestaande telefooncentrale of met Microsoft Lync. UCS is lever baar als hosted cloudservice en als inhuis oplossing. Haar unieke vast-mobiel integratie maakt UCS echt geschikt voor de moderne woningcorporatie. Gekoppelt met het ERP of KlantContactCentrum draagt UCS 9 bij aan kosten reductie, hogere klant tevredenheid en efficientere processen. Unexus onderscheidt zich door het realiseren van koppelingen, integraties en maatwerk oplossingen. Dit alles binnen een vooraf afgesproken budget en tijdsplanning.

Referenties de Alliantie: UCS standalone telefonie en KCC oplossing gekoppelt met Green Valley en Microsoft Lync; Zayaz: KCC gekoppelt met Kubion en Avaya; ZOwonen: gekoppelt met Kubion en Alcatel; Woonconcept gekoppelt met Kubion en Siemens; Elkien en QuaWonen.

Toekomstvisie
- Telefoon blijft grootste medium ondanks opkomst webportals
- KCC wordt steeds belangrijker, o.a. vergaande communicatiekanalen integratie
- Webchat is groeiend
- Presence informatie belangrijk om snel expertise vanuit de corporatie in te schakelen
- Traditionele telefooncentrale wordt vervangen door applicatie platforms zoals Unexus en/of Lync
- Uitbesteding telecommunicatie steeds belangrijker

Bezoekadres
Tolweg 3-IV, 3741 LM, Baarn
T 035-5413604
W www.unexus.nl
E info@unexus.nl

Bron:CorporatieGids2014

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Unexus in de CorporatieGids 2014 te bekijken.