Postex: Digitaal, telefonisch of fysiek; de huurder kiest

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op 24 september vindt CorporatiePlein voor het eerst in de geschiedenis als hybride evenement plaats: online en op beperkte schaal offline in Expo Houten. Verreweg het grootste gedeelte van de bezoekers zal de tiende editie van CorporatiePlein online meemaken. Wat mogen ze verwachten op de virtuele beursstands en tijdens online kennissessies van de verschillende exposanten? CorporatieGids.nl ging hier alvast over in gesprek met Senior Accountmanager Jos Kuipers van Postex.

Social media, chatbots en virtuele medewerkers; communicatie bij woningcorporaties is de laatste jaren sterk onderhevig aan verandering. Jos: “Nu is dan ook de vraag wat dit betekent voor de strategie waarmee je de huurder te woord staat. Wij zien dat veel corporaties willen digitaliseren en optimaliseren. Zeker in deze bijzondere tijd willen corporaties meer service bieden. Dat betekent in de kern dat de keuze bij de huurder ligt in hoe deze zijn communicatie wil laten verlopen; digitaal, fysiek of telefonisch.”

Communicatie goed faciliteren
Op de vraag hoe een corporatie dit goed kan faciliteren, vertelt Jos: “Vanuit Postex begeleiden we corporaties bij het digitaliseringsproces van de uitgaande correspondentie, zoals prolongaties, aanmaningen, huurverhogingen, dagelijkse post en servicekostenafrekeningen. We bieden de corporatie specifieke services, zoals iDEAL-betaalverzoeken, e-mailvalidatie, automatische bounce-verwerking en heldere managementinformatie. Onze dienstverlening is complementair aan het bestaande applicatielandschap en we hebben koppelingen met diverse ERP-systemen. Inmiddels maken ongeveer tachtig woningcorporaties gebruik van ons platform en we groeien nog steeds door.”

Implementatietraject
Tijdens CorporatiePlein organiseert Postex verschillende kennissessies waarin het verder inzoomt op de mogelijkheden van haar communicatieplatform. “In vier verschillende sessies demonstreren wij de voordelen van ons platform voor huurders en corporaties,” legt Jos uit. “Denk bijvoorbeeld aan de besparing van kosten door digitalisering, het gebruikers- en betaalgemak voor huurders, de ontzorging omtrent poststromen en een snelle realisatie van implementaties door middel van koppelingen met branche gerelateerde ERP-systemen. Tijdens de vakbeurs zullen wij ook een sessie verzorgen waarin bezoekers worden meegenomen in een implementatietraject. Via een projectintake stemmen wij de acties op elkaar af, waardoor de doorlooptijd gemiddeld ongeveer twee maanden bedraagt. Zo kunnen bezoekers kennismaken met ons platform, waarin de keuze van de huurder altijd centraal staat.”

Aanmelden voor CorporatiePlein 2020 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Postex