Communicatiespecialist Postex exposeert op 26 september tijdens CorporatiePlein, en wij spraken hier alvast over met Jos Kuipers, Senior Accountmanager van Postex.
“Communicatie met huurders is een belangrijk onderdeel van de dienstverlening van woningcorporaties,” analyseert Jos. “Corporaties willen graag klantgericht bezig zijn en de huurder centraal stellen. Tegelijkertijd zoeken corporaties naar mogelijkheden om verschillende communicatiekanalen goed in te zetten. Tevens is digitalisering een belangrijk topic voor de bedrijfsvoering en wil men zelfservice stimuleren. Voor corporaties is het dus van belang om hier adequaat op in te spelen.”
Automatiseren klantcommunicatie
“Postex ondersteunt de corporatiesector in het automatiseren van klantcommunicatie. Ons online communicatieplatform maakt het mogelijk om documenten en berichten aan te bieden aan de huurder,” legt Jos uit. “Ons cloudplatform regisseert intelligente klantcommunicatie die aansluit bij de actuele en gevalideerde communicatievoorkeur van de huurder. Daardoor hebben corporaties grip op de huurdercommunicatie en is inzichtelijk of een digitaal bericht geopend en gelezen wordt. Deze informatie verschaft corporaties inzicht in het benutten van het optimale communicatiekanaal. Door de mogelijkheden van ‘automation’ is het mogelijk om verschillende communicatie workflows te ontwerpen waarmee richting huurders de ideale klantreis kan worden gefaciliteerd. Door het automatiseren van klantcommunicatie kunnen tijd- en contextafhankelijk ‘triggers’ worden gegeven. Denk bijvoorbeeld aan een automatische SMS-reminder als de huurnota nog niet is betaald. Hierdoor kan bijvoorbeeld lees- en betaalgedrag positief worden gestimuleerd en ontstaan meetbare resultaten binnen het Postex platform.”
“Ook kunnen huurders eenvoudig worden gestimuleerd om de Mijn-omgeving van de corporatie te bezoeken. Doordat wij tevens online betaalgemak bieden, zoals iDEAL of digitale incassomachtigingen, kunnen betalingen sneller en efficiënter afgehandeld worden. Communicatie wordt op deze manier geautomatiseerd en transparant gemaakt voor alle partijen.”
Digitale transformatie
“Op CorporatiePlein 2019 laten wij graag zien dat zowel huurders als corporaties gebaat zijn bij laagdrempelige, slimme communicatie via het kanaal dat het beste aansluit bij de huurder,” legt Jos uit. “Doordat Postex berichten veilig aflevert en communiceert in de huisstijl van de corporatie, ontstaat voor de huurder een optimale digitale ervaring. Postex heeft inmiddels tientallen corporaties als klant en heeft bij talloze organisaties invulling gegeven aan de ‘digitale transformatie’. Daarnaast is onze oplossing volledig geïntegreerd met ERP-systemen van diverse toonaangevende partners zoals cegeka-dsa en Itris. Op onze stand lichten wij diverse referentie cases toe en brengen we bezoekers ook graag in contact met onze ambassadeurs binnen de corporatiesector.”
Postex is op CorporatiePlein te vinden op stand 59
Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.
Bron: CorporatieMedia, Foto: Postex
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.