Met het inzetten van slimme algoritmes kunnen woningcorporaties het percentage first-time-fix verhogen, huurdertevredenheid verbeteren én processen efficiënter inrichten. Op de vraag hoe, geeft PCA antwoord tijdens CorporatiePlein. Wij spraken voorafgaand aan de beurs hier alvast over met Accountmanager Cato Disselhorst.
Data zijn voor PCA dé aanjager om continu te streven naar slimmer, beter en sneller, begint Cato het gesprek. “Klinkt dat abstract of ver weg? Kom dan zeker langs op 23 september, want PCA doet nog veel meer. We visualiseren processen én resultaten, zodat kansen direct zichtbaar worden en je inzicht krijgt in waar én wat je kunt optimaliseren.”
Vier stappen
PCA brengt corporaties in vier stappen naar een efficiënter proces, gaat Cato verder: “Dat begint bij vastleggen, wat leidt tot een hoger percentage first-time-fix. Wanneer de huurder een storing-, onderhouds- of reparatieverzoek heeft, melden zij dat via het klantportaal of aan de telefoon. Door de opdracht snel en goed vast te leggen, waarbij de koppeling wordt gemaakt met het ERP-systeem, zorg je ervoor dat de klant vaker in één keer goed geholpen wordt.”
Optimale planning
De volgende stap is slimmer dan ooit plannen. Cato: “Wij zorgen voor grip op de dagelijkse planning. Zodra de inhoud van de opdracht bekend is, rekenen wij de optimale planning uit in een passend voorstel voor de corporatie én de huurder. Dat gaat via slimme algoritmes volledig geautomatiseerd. Middels ketenintegratie plannen wij zelfs een afspraak via de onderaannemers in. Zo houdt de corporatie grip op uitstaand werk én vermindert men faalkosten in de keten.”
Goede registratie
Door het alles tegelijkertijd goed te registeren, wordt het kantoor minder belast. “De vakman kan namelijk direct aan de slag omdat hij exact weet wat er moet gebeuren,” legt Cato uit. “Geen onnodige materialen meer in de auto, geen onnodige kilometers, onhandige routes of klanten die achteraf niet thuis blijken te zijn. Met onze gebruiksvriendelijke mobiele apps, houden we belangrijke gegevens automatisch bij zoals verbruikte materialen, foto’s, inspectieformulieren en de handtekening van de klant.”
Slimmer, beter én sneller
“Alle verzamelde informatie wordt vervolgens gevisualiseerd op dashboards zodat eenvoudig gestuurd kan worden,” sluit Cato af. “Dat gaat zo makkelijk, dat met slechts één druk op de knop bijgestuurd kan worden. Zo wordt de corporatie in staat gesteld mensen, processen én klanttevredenheid te optimaliseren, en zo continu slimmer, beter én sneller te werken.”
PCA is te vinden op stand 37 op CorporatiePlein.
Aanmelden voor CorporatiePlein 2021 kan via deze link.
Bron: PCA, Foto: PCA
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.