Ontdek hoe de vernieuwde QR-code met logo de betaalconversie verhoogt

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De QR-code, we kennen ‘m al tijden. Maar pas sinds de laatste jaren wordt deze tweedimensionale streepjescode echt omarmd in het betaalverkeer. Hoogste tijd dus om deze betaalmethode een kleine upgrade te geven! Met de vernieuwde ‘QR-code met logo’ vergroot je de herkenbaarheid van jouw organisatie en daarmee het vertrouwen bij je klanten. Een eenvoudige, maar doeltreffende manier om je betaalconversie te verhogen!

Steeds meer Nederlanders ontdekken het gemak van contactloos betalen via een QR-code. Volgens recente statistieken maakt maar liefst 75 procent van de Nederlanders gebruik van deze handige, snelle en efficiënte betaalmethode. En dat percentage groeit.

Voordeel voor organisaties
Betalen via een QR-code is dus populair en organisaties kunnen daar hun voordeel mee doen. De gemiddelde conversie van een brief met een QR-code als betaalmiddel is namelijk opmerkelijk hoog te noemen. Uit verschillende onderzoeken en praktijkervaringen blijkt ook dat het toevoegen van een QR-code als betaalmiddel de respons en betalingsbereidheid van ontvangers aanzienlijk verhoogt. Deze gebruiksvriendelijke en directe betalingsmethode moedigt ontvangers aan om sneller te reageren en hun betalingen te voltooien.

Qr code logo

QR-code met logo
De toevoeging van het logo van de organisatie aan QR-codes in brieven verhoogt de conversie nog verder. Ontvangers zien meteen van wie het betaalverzoek afkomstig is. Dat schept vertrouwen in de afzender waardoor zij nog sneller betalen.

Bron: Mail to Pay, Foto: Mail to Pay