Nooit meer een onduidelijke opdrachtverstrekking: een digitale oplossing

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Heb je ook vaker dat je dubbel werk aan het doen bent doordat een opdracht vooraf niet volledig duidelijk was? En dat je vervolgens ook nog eens over de (extra) kosten moet onderhandelen? Dit soort situaties zijn voor jou als aannemer maar ook voor een corporatie erg onprettig. Daarnaast kunnen ze makkelijk de wereld uitgeholpen worden door een duidelijke opdrachtverstrekking.

Bij de communicatie, het verstrekken en het uitvoeren van een opdracht komt voor jou als aannemer zijnde veel administratie kijken. Soms heb je misschien zelfs verschillende systemen nodig om voor elke corporatie afzonderlijk de informatie over te brengen die nodig is voor een succesvolle samenwerking. Je bent dus een hoop tijd kwijt met het bijhouden en overbrengen hiervan. Een digitale tool die de brug slaat tussen jou als aannemer en de corporatie waar je mee samenwerkt, helpt je niet alleen deze administratietijd drastisch te verminderen, maar ook om de opdrachtverstrekking in één keer duidelijk te krijgen.

Woningverbeteringen en specificaties
Neem bijvoorbeeld de situatie waarin een corporatie voor meerdere woningen woningverbeteringen gaat uitvoeren. Huurders kunnen dan zelf kiezen welke voorkeuren ze hebben met betrekking tot badkamer, wc of keuken. Zo kunnen huurders bijvoorbeeld een specifieke kleur tegel kiezen of de keuze maken tussen een standaarduitvoering of een luxe uitvoering van bepaalde zaken zoals een toilet of een aanrechtblad.

Er zijn dus veel zaken waar je als aannemer rekening mee moet houden als je begint aan het uitvoeren van de woningverbeteringen. Daarnaast willen zowel jij als de corporatie een zo laag mogelijke foutmarge en een optimaal budgetbeheer.

De ideale situatie
Om dit te bereiken, is een duidelijke opdrachtverstrekking cruciaal. Hierdoor weet je als aannemer zijnde precies wat er gebeuren moet, waar materialen besteld moeten worden, wanneer deze besteld moeten worden en hoeveel tijd en geld de opdracht kost. Er rolt een kant en klare bestellijst uit de opdrachtverstrekking waar je direct mee aan de slag kunt. De corporatie aan de andere kant weet precies welke kosten er gemaakt worden, wanneer een opdracht is afgerond en welke kosten eventueel op de huurder zelf verhaald moeten worden.

Alles in één overzicht
Een digitaal systeem dat zowel de aannemer als de corporatie ondersteunt is de remedie tegen onduidelijke opdrachten en hoge foutmarges. Dit digitale systeem is compatibel met de systemen die zowel de corporatie als de aannemer gebruiken. Hierdoor kunnen alle specificaties rondom woningen en de keuzes van huurders in één keer overgezet worden naar de digitale omgeving.

Hierbij kan vooraf ook bepaald worden welke gegevens er overgedragen moeten worden waardoor alle benodigde documenten en foto’s direct beschikbaar zijn voor de partijen die dit nodig hebben.

Verwachtingsmanagement is essentieel bij het goed verstrekken en uitvoeren van een opdracht. Door deze verwachtingen vooraf vast te leggen, ben je veel zaken voor.

Meer weten over ons Platform? Vraag dan een gratis demo aan en ervaar het gemak!

Bron: Zig, Foto: Zig