Maasdelta Groep realiseert digitalisering en kostenbesparing met Postex

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

In 2015 is de Maasdelta Groep (16.000 vhe) uit Spijkenisse gestart met het gebruik van het Postex platform. Ondanks dat Maasdelta over een substantieel aantal e-mailadressen beschikte, vond veel communicatie met huurders nog steeds plaats via fysieke post.

De oplossing van Postex biedt Maasdelta de mogelijkheid om vanuit één gecentraliseerde verzendomgeving het communicatieproces te optimaliseren en te structureren, waarbij de ontvangstvoorkeur (post of e-mail) van de huurder leidend is en direct wordt gesynchroniseerd met de ERP- en KCC-oplossing van Maasdelta.

Postex is gestart op de afdeling huurincasso voor het verzenden van maandelijkse huurnota’s, termijnbetalingen, correcties en herinneringen. Openstaande betalingen kunnen direct worden voldaan middels een gekoppelde iDEAL-betaalservice. Inmiddels wordt het verzendplatform organisatiebreed toegepast en verstuurt Maasdelta alle huurderscorrespondentie via Postex.

“Wij hebben met behulp van Postex binnen een jaar meer dan 50% van de communicatie met onze huurders gedigitaliseerd en alle contactvoorkeuren geactualiseerd,” aldus Jan Roza, directeur bedrijfsvoering Maasdelta Groep, over de ontzorgservice van Postex.

Key results:
• Binnen één jaar een digitaliseringsgraad van ruim 50% bereikt;
• Een flinke besparing is gerealiseerd in het eerste jaar;
• Huur en betalingsachterstanden worden via Postex Pay (iDEAL) sneller betaald en automatisch verwerkt in onze debiteurenadministratie;
• Inzicht in het digitale bereik en geautomatiseerde retourafhandeling draagt bij aan ‘lean en mean’ procesinrichting.

Bron: CorporatieGids 2018 | Foto: Postex