IT is al lang geen technische hocus pocus meer waar de gebruiker met bewondering naar kijkt. Heden ten dag draait IT óm de gebruiker. De gebruiker is mobiel en wil altijd en overal veilig kunnen werken bij voorkeur ook ‘s-avonds en in het weekend. Dit vereist een IT management waar niet alleen gelet wordt op performance, beschikbaarheid en continuïteit maar ook de gebruikersbeleving.
Om iets over die eigen gebruikersbeleving te zeggen kan je als service provider dat zelf meten maar dan is het “de slager die zijn eigen vlees keurt” gehalte erg hoog. Dit is de reden dat het bedrijf Giarte reeds jarenlang onafhankelijk onderzoek doet naar de kwaliteit van managed service providers. Dit jaar doen zij dat voor het eerst op basis van een nieuwe aanpak, de IT Xperience monitor. Bij deze aanpak is de gebruiker het vertrekpunt van de kwaliteitsmeting. Immers een tevreden gebruiker zorgt voor tevreden klanten en tevreden klanten zijn goed nieuws voor de organisatie. Avantage is een groot aanhanger van tevredenheidsmetingen binnen de XLA (Xperience Level Agreement) en zag deze nieuwe aanpak als een mooie kans mee te doen in deze objectieve IT Xperience monitor. Aangezien een groot deel van de “gemonitorde” relaties uit de corporatie sector komt vinden wij het belangrijk dat u weet hoe er over ons gedacht wordt. Eerlijk gezegd zijn we best wel een beetje trots dat op het vlak van bekwaamheid en bereidheid & transparantie we een cijfer kregen van 80 resp. 79 op een schaal van 100. Op het vlak van werkplekmanagement kregen wij het cijfer 7.3. Werkpleksupport en security management werden beloond met een cijfer 7.1 resp. 7.6. Voor technisch applicatiebeheer kregen wij een 7.2 ondanks het feit dat applicaties in snel tempo naar SaaS migreren en minder beheer nodig hebben. Des te blijer zijn we met de 8.2 voor infrastructuurmanagement want hier wordt bepaald of uw gebruikers veilig bij uw applicaties en data in de cloud kunnen komen. We staan pas aan het begin van de IT Xperience monitor meting en zijn van plan elk jaar met uw hulp beter te worden. Mocht u meer willen weten over dit onderwerp dan kan dit middels de link Avantage IT Xperience monitoring of mail naar nick.o@avantage.nl
Bron: Avantage, Foto: Avantage
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.