Gemeente Alkmaar en Het Vierde Huis slaan handen ineen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Het Vierde Huis voert sinds 1 januari 2015 de urgentiedienstverlening uit in opdracht van de gemeente Alkmaar. Doordat Het Vierde Huis de behandeling van de urgentieaanvragen heeft overgenomen van de gemeente, kunnen woningzoekenden bij één loket terecht voor urgentieaanvragen. Door de urgentiedienstverlening bij één loket onder te brengen kan het traject sneller en efficiënter doorlopen worden.

Het Vierde Huis neemt werk uit handen
Gusta Lebbink, ‎unitmanager Wonen, Welzijn, Zorg en Leerlingzaken van de gemeente Alkmaar vertelt: "Het Vierde Huis neemt ons werk uit handen. Door het urgentietraject aan hen uit te besteden, weten wij zeker dat alle aanvragen van urgenties volgens de laatste wet- en regelgeving worden beoordeeld en toegekend. Via de website van Het Vierde Huis kunnen woningzoekenden de digitale Urgentiewijzer invullen en indienen, zodat zij zelf kunnen inschatten of zij kans maken op een urgentie. Wanneer dit het geval is, kunnen zij online het aanvraagformulier downloaden, invullen en opsturen naar Het Vierde Huis."

Binnen 8 weken beoordeeld
Wanneer een urgentieaanvraag is opgestuurd naar Het Vierde Huis, gaan de adviseurs van Het Vierde Huis aan de slag. Zij zorgen dat de aanvraag wordt aangevuld met de benodigde documentatie. Daarvoor nemen ze bijvoorbeeld contact op met een zorginstantie of financiële organisaties. Vervolgens gaat het volledige dossier naar een externe, onafhankelijke urgentiecommissie, die de aanvraag beoordeelt. Het Vierde Huis informeert de aanvrager binnen acht weken over het genomen besluit.

Bron: WoningNet

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van WoningNet in de CorporatieGids 2014 te bekijken.