Afgelopen jaar heeft Woonkracht10 meerdere migraties succesvol afgerond. Een ingrijpende verandering was de migratie van Tobias-AX 2009 naar Tobias 365, een moderner en meer geïntegreerd systeem. Daarnaast heeft Woonkracht10 ook een nieuw klantportaal geïntroduceerd. Deze ontwikkelingen brengen verschillende kansen en uitdagingen met zich mee. Benieuwd naar hoe een DigiCoach van VVA Woonkracht10 hiermee ondersteunt? Lees dan vooral verder!
Wat is een DigiCoach?
Een DigiCoach helpt medewerkers om succesvol mee te groeien met de digitale transformatie en om nieuwe systemen optimaal te gebruiken. Een DigiCoach neemt hierbij actuele kennis mee van systemen en nieuwe innovatieve ontwikkelingen zoals AI en ontwikkelingen binnen het Microsoft platform. Wanneer jouw organisatie behoefte heeft aan een tijdelijke aanvulling of vervanging op functioneel beheer, of in ondersteunende projectrollen kan een DigiCoach ondersteuning bieden. De duur van de inzet varieert hierin vaak van aantal weken tot een jarenlange samenwerking.
De vraag van Woonkracht10
Door de verschillende ontwikkelingen van het afgelopen jaar stond Woonkracht10 voor een uitdaging. Onder andere de implementatie van Tobias 365 heeft ervoor gezorgd dat er extra behoefte was aan een functioneel beheerder die ervaring heeft met het systeem en de processen kent. Het was lastig deze rol intern te beleggen of iemand aan te trekken. Woonkracht10 heeft daarom VVA gevraagd om extra ondersteuning te bieden op het gebied van functioneel beheer en samen met de kerngebruikers een volgende stap te zetten binnen de I&A-beheerorganisatie.
Wat doet VVA bij Woonkracht10?
Onze collega Sven Bischoff ondersteunt 2 dagen in de week de gebruikers op de werkvloer en bij verschillende werkzaamheden. Een belangrijke taak is het ondersteunen bij proces optimalisatietrajecten in combinatie met de nieuwe releases. Ook houdt hij zich bezig met de doorontwikkeling van het wijzigingsbeheer en het ondersteunen van kerngebruikers in hun deels nieuwe rol.
Vanuit zijn rol als DigiCoach houdt hij zich ook bezig met het beheren van de correspondentie, het oplossen van issues en het beheren van de autorisatiematrix. Hij maakt hierbij gebruik van voorbeelden bij andere klanten die het team ondersteunt en begeleidt.
Sven vertelt: “Samen met de kerngebruikers ben ik op zoek gegaan naar optimalisatiemogelijkheden in de huidige processen van de beheerorganisatie. Dit heeft geleid tot het bepalen van een duidelijke structuur. Inmiddels hanteren we dan ook verschillende nieuwe structuren voor het release- en issue-management, maar ook voor de overleggen met kerngebruikers waardoor er gezamenlijk een solide basis is gelegd voor Woonkracht10. Hierdoor kunnen de gebruikers zich volledig bezighouden met de inhoud van het werk en hun eigen expertises. ”
Heb je ook behoefte aan deze extra ondersteuning binnen je organisatie? Neem dan contact op met Lennart Bakx via l.bakx@vva-informatisering.nl en dan kijken we samen hoe we jouw ondersteuningsvraagstuk kunnen invullen!
Bron: VVA, Foto: Woonkracht10
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.