Met de tooling van Mail to Pay is een organisatie in staat om zelf een geautomatiseerd debiteurenproces in te richten. Een debiteurenproces dat leidt tot een optimale klantreis. Van het verzenden van de eerste factuur en de prolongatie daarvan, tot de aanmaning en het automatisch toepassen van de Wet Incassokosten (WIK). Combineer business rules met machine learning en de algoritmen van Mail to Pay en creëer jouw ultieme, zelflerende en volledig geautomatiseerde incassoproces.
Het instellen van flows gaat heel eenvoudig. Samen met een consultant en met behulp van onze flow designer ontwerp je het meest optimale debiteurenproces. Kies bijvoorbeeld voor een digitale factuur, een e-mail als herinnering met een brief als back-up. En blijft de betaling uit? Dan stuur je na tien dagen een herinnerings-sms. Met de flow designer maak je moeiteloos verschillende flows voor verschillende groepen debiteuren.
In samenwerking met Certin biedt Mail to Pay de mogelijkheid om een telefoongesprek in te plannen. De flow stuurt Certin aan om het gesprek uit te voeren. Certin achterhaalt, volledig uit naam van jouw organisatie, de oorzaak van de achterstand en probeert met de klant een afspraak te maken om de achterstand te betalen. Uiteraard wordt de afspraak bevestigd via een e-mail of SMS met betaallink, zodat de klanten makkelijk kunnen betalen. En komt de klant de afspraak toch niet na? Dan zal de flow hier de juiste acties op ondernemen.
Met meer dan 10 jaar callcenter ervaring in credit management heeft Certin alles in huis om dit telefoongesprek efficiënt in te richten. Een klanttevredenheid van 8,5 gemiddeld en een nagekomen afspraken percentage van 75% gemiddeld, laten zien dat Certin goed in staat is resultaat én tevredenheid te combineren.
Certin kan de organisatie ondersteunen bij het pro actief benaderen van de klanten met hoge facturen en bij het verhogen van de automatische incasso graad door klanten hiertoe te verleiden in een telefoongesprek.
Ook in combinatie met een robocall kan Certin meerwaarde bieden. Het telefoonnummer waarmee de robocall uitbelt, zou aan Certin gekoppeld kunnen worden zodat klanten met een gemiste oproep terugbellen naar Certin. Klanten kunnen met de optie ‘doorverbinden’ te woord worden gestaan door Certin of niet nagekomen afspraken worden door Certin nagebeld. Hiermee is het dus tevens mogelijk de openingstijden waarbinnen klanten contact kunnen hebben met de klantenservice, uit te breiden.
Kortom de mogelijkheden van het inzetten van een telefoongesprek zijn eindeloos. Door de mogelijkheid van een telefoongesprek aan het algoritme van de flow toe te voegen, creëer je een optimaal en volledig geautomatiseerd incassoproces.
Bron: Mail to Pay, Foto: Mail to Pay
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.