Andersom

Specialisatie

Andersom is een organisatieadviesbureau, voornamelijk actief in de corporatiesector. Wij zijn inzetbaar als organisatieadviseurs, coaches en interim managers. In deze verschillende rollen werken we bij onze klanten aan uiteenlopende trajecten op het gebied van organisatieontwikkeling, digitalisering en gastvrijheid & klantgerichtheid. Op het gebied van organisatiesadvies ondersteunen we organisaties bij onder andere het opstellen van een ondernemingsstrategie, procesoptimalisatie, leiderschapstrajecten, cultuur- & teamontwikkeling, interne samenwerking, fusie en reorganisaties.

Digitalisering is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Wij ondersteunen organisaties bij: informatiemanagement, pakketkeuze en -contractering, implementaties, ICT-beheer, informatiebeleid en IT-Alignment. Hoe kom je – gegeven je organisatiedoelen – tot een passende ICT-strategie? Welke beleidskaders zijn passend bij de organisatie? Hoe passen alle systemen bij elkaar? Hoe organiseren we het informatiemanagement en het beheer intern? Overwegen we outsouring? En verder natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe zorgen we ervoor dat medewerkers op een goede en effectieve manier met (nieuwe) systemen werken?

De derde pijler is gastvrijheid & klantgerichtheid. We ondersteunen bij klantvisie en -strategie, optimalisatie klantprocessen, interne dienstverlening, persoonlijk leiderschap en bedrijfsbrede klantfocus. De klant voorop stellen in alles wat je doet, vinden wij niet meer dan normaal. Al is het maar omdat een klantgerichte organisatie zorgt voor blije medewerkers, blije klanten en daarmee ook goede bedrijfsresultaten.

Toekomstvisie

Voor de corporatiesector zien we de komende jaren diverse ontwikkelingen. Allereerst richt zich deze op de kerntaken: het huisvesten van de doelgroep en vastgoedontwikkeling. Zeker in de regio's waar de druk op de woningmarkt hoog is. De bedrijfsvoering professionaliseert verder. Thema's als een professionele medewerker, leiderschap en verandervermogen (wendbaarheid) staan op de agenda. De focus op de kosten en contr ol normaliseert. Tegelijkertijd staat efficiencyverbetering nog altijd hoog op de agenda. Digitalisering is een middel om deze slag te maken maar tegelijkertijd ook voor het optimaal bedienen van de klanten. AI, robotisering en datafocus kloppen aan de deur. De fysieke muren vervagen en corporaties ontwikkelen naar een meer open systeem: open voor huurders, voor samenwerkingspartners en medewerkers. Meer en meer werken corporaties samen met andere  organisaties. Er liggen hier nog volop kansen maar dit vraagt ook wat van de organisatie en haar medewerkers. Zij maken immers het verschil!

Referenties

Al meer dan 80 corporaties maakten gebruik van de diensten van Andersom. Op onze website www.tijdvoorandersom.nl vind je onze referenties. Benader ze gerust en hoor over onze werkwijze.

Bedrijfsprofiel

Wij zijn Andersom, een team van gepassioneerde professionals, dat woningcorporaties, gemeenten, zorginstellingen en waterschappen helpt bij hun ontwikkeling. Door mensen te verbinden en te enthousiasmeren, brengen we organisaties in beweging. We richten ons hierbij op de thema’s: organisatieadvies, digitalisering, klantgerichtheid & gastvrijheid. Onze klantbeloften staan hierbij voorop: de mens op één, het resultaat telt, vol energie én we spreken jouw taal. 

Wij veranderen niet, wij ontwikkelen. Wij maken organisaties slimmer, leuker en efficiënter. Software en methodes zien wij daarbij als hulpmiddelen, want de mensen bepalen uiteindelijk het resultaat.


Aantal medewerkers: 15
Aantal klanten in corporatiemarkt: 80
Actief in corporatiemarkt sinds: 2006

Contactgegevens

Andersom
Postbus 74, 5490 AB Sint-Oedenrode
06 - 10844125

info@tijdvoorandersom.nl
https://www.tijdvoorandersom.nl

Andersom in het nieuws