CorporatieGids Magazine
SEPTEMBER 2024 I 69 68 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Nick Ran (Woontij): Meer tijd voor persoonlijk contact door AI-samenvattingen van huurdersgesprekken Sinds de intrede van technologieën als ChatGPT en Microsoft Copilot hebben steeds meer corporaties kunnen ruiken aan de mogelijkheden van AI. Maar hoe gebruik je deze techniek nou echt in je werkzaamheden? Woningcorporatie Woontij – verantwoordelijk voor zo’n 2.300 woningen op Texel en in Den Helder – gebruikt het om huurdergesprekken automatisch samen te vatten. In gesprek met CorporatieGids Magazine vertelt IT Coördinator Nick Ran over het inzetten van AI in klantcontact en wat het Woontij oplevert. Een bijzonder opereringsgebied brengt unieke klantcontact- uitdagingen met zich mee, begint Nick het gesprek: “Woontij heeft een groot gedeelte van haar bezit op Texel, ongeveer 1.600 woningen. En hoewel Texel in veel opzichten Nederland in het klein is, zijn er ook verschillen. Veel Texelaars zijn werkzaam in de horeca of toerisme en hebben afwijkende werktijden. Woontij is iedere dag van half 9 tot half 5 telefonisch bereikbaar, maar deze mensen zijn voornamelijk buiten die tijden in de gelegenheid om contact op te nemen. Dat betekent dat we moeten zorgen dat huurders en woningzoekenden ook buiten kantoortijden contact op kunnen nemen, en dat we die vragen kunnen beantwoorden tijdens kantooruren.”
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=