CorporatieGids Magazine
SEPTEMBER 2024 I 15 14 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE moeten werken. Dat is een mindshift ten opzichte van de huidige manier van werken.” Van rups naar vlinder Een rups transformeert naar een vlinder en is daarmee vol- maakt. Op de vraag wanneer voor Havensteder dat volmaakte stadium is bereikt, zegt Titi: “In mijn beleving zijn het golf- bewegingen. Vanuit de achterstand in digitalisering die we binnen Havensteder hadden, is het goed om een Directeur Digitale Transformatie aan te stellen. Daarmee geef je de beweging van transformatie echt een impuls. Maar als je die rups dan verpopt is en de vlinder vliegt, moet er ook weer een aantal jaar een stabiele organisatie staan. Daarbij past het woord transformatie dan minder. Ik zou me dan ook goed kunnen voorstellen dat mijn functie over een jaar of twee verandert in iets als Directeur Digitalisering & Innovatie.” Dienstverlening Huurders willen goed en bij voorkeur zo goedkoop mogelijk wonen. De winst van de digitale transformatie van Havensteder voor hen zit vooral in betere dienstverlening, zegt Titi. “Alle processen zijn vormgegeven als klantdialogen, dus bezien vanuit het perspectief van de huurder. Zowel de huurder als de medewerker hebben op ieder moment een integraal en actueel overzicht van alle informatie, inclusief de status. Dat geldt zowel voor informatie betreffende het verhuur- en servicecontract als met betrekking tot de gehuurde woning en – indien van toepassing – complex. De medewerkers van klant & services kunnen daardoor meer zaken zelf afdoen en hoeven minder naar de backoffice door te verwijzen. Ook dat komt de dienstverlening ten goede.” Bedrijfsvoering Medewerkers kunnen na de digitale transformatie rekenen op een efficiëntere bedrijfsvoering, vervolgt Titi. “Dat begint met het op orde hebben van onze vastgoeddata, en die op gestandaardiseerde wijze te koppelen aan de klantdialogen en andere ondersteunende processen. Hierbij is CORA het uitgangspunt. Verdergaande integratie, standaard koppelingen én innovaties zoals de integratie met Microsoft Copilot, maken het vervolgens mogelijk om ons werk beter en efficiënter te doen.” CorporatiePlein Tijdens CorporatiePlein, 12 september in Expo Houten, verzorgt Titi een presentatie in het theaterprogramma over de digitale transformatie van Havensteder. Desgevraagd wil ze de belangrijkste tip van de sluier alvast wel oplichten: “Het aller- belangrijkste is dat je digitale transformatie verankert in de top van de organisatie. Bestuur en directieteam moeten hier gezamenlijk in geloven en achter staan. Ik geloof echt dat dat randvoorwaardelijk is om de transformatie te laten slagen.” Foto’s: Jan van der Ploeg
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=