CorporatieGids Magazine
JUNI 2024 I 59 58 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Rico Visser en Ko Roelofs (SSH&): Balans, rust en ‘reuring’ studenten belangrijk Sommige woningcorporaties richten zich op een bijzondere doelgroep. Bijvoorbeeld studentenhuisvester SSH& uit Nijmegen. Welke uitdagingen komt die corporatie vandaag de dag tegen, hoe zorgen zij ervoor dat studenten fijn wonen en welke behoeften en wensen heeft dezelfde speciale doelgroep zoal? CorporatieGids Magazine ging hierover in gesprek met Rico Visser, Teamleider Klantbeheer en Ko Roelofs, Klantbeheerder Shortstay bij SSH&. “Als woningcorporatie zijn we bijzonder omdat we ons richten op de huisvesting van studenten,” opent Rico het gesprek. “Maar ons werk gaat niet alleen over het verhuren van kamers en woningen. Wij willen ook dat onze studenten honderdeneen eerste keren beleven en vrienden maken voor het leven. Voor het eerst op kamers gaan, brengt een gezonde spanning met zich mee. Dat merken we regelmatig als bewoners voor het eerst hun sleutel op komen halen. Het geeft mij veel voldoening om te weten dat ze bij ons gastvrij worden ontvangen en in een goede woonomgeving terechtkomen met professionele collega’s die aandacht hebben voor het welzijn van huurders.” Kenmerken studentendoelgroep De doelgroep studenten verschilt van de huurders van een ‘reguliere corporatie’ in zowel gedrag als behoefte, gaat Rico Op de foto: Rico Visser (links) en Ko Roelofs (rechts)
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=