CorporatieGids Magazine
MAART 2024 I 57 56 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Staedion: Klantcommunicatie - klantgericht is niet klantgezwicht Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als je dat niet kunt en huurders regelmatig door storingen geen contact met je kunnen opnemen? Staedion koos daarom begin dit jaar voor een nieuw telefonieplatform. In een gesprek met CorporatieGids Magazine leggen manager Klantenservice Jacqueline van der Boor–Angevaare en projectmanager Sander van Wissen de aanleiding én de winst voor organisatie en huurder uit. Het oude telefonieplatform ondervond regelmatig storingen. “Dat was voor ons aanleiding om te kijken naar een nieuw systeem,” begint Sander het gesprek. “Door de storingen werd onze dienstverlening richting huurders negatief beïnvloed. Ook was er gebrek aan vertrouwen in de leverancier van dat platform wat ervoor zorgde dat er geen uitzicht op verbetering was.” Stabiel klantcontactcenter Bij de zoektocht naar een nieuw systeem was een belangrijke doelstelling het realiseren van een stabiel klantcontactcenter om goede bereikbaarheid voor huurders te borgen en de dienstverlening optimaal te ondersteunen. Sander: “Aanvullende voorwaarden waren dat we alle eerste- en tweedelijns telefonische klantcontacten konden afhandelen en dat er een
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=