CorporatieGids Magazine

NOVEMBER 2023 I 3 CorporatieGids Magazine is een uitgave van: CorporatieMedia B.V. Postbus 8825, 4820 BC Breda info@corporatiegids.nl www.corporatiegids.nl Uitgevers: Paul Tuinte en Martin Barendregt Eindredactie: Paul Tuinte en Johan van den Beld Vormgeving / opmaak: Musa bureau voor ontwerp, Teteringen Druk: HuigHaverlag Printing, Wormerveer Coverfoto door: Theo Scholten © Copyright CorporatieGids Magazine Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeborgen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij electronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of enig andere manier, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. 14 e JAARGANG NUMMER 4, 2023 Digitale fitheid In Nederland heeft meer dan de helft van de bevolking overgewicht. Digitalisering is daar mede debet aan. De digitale verleiding is zo groot dat we steeds minder bewegen. Onderuit gezakt in de bank ‘handjeklappen’ we de gordijnen automatisch dicht of roepen een commando om de lampen aan te doen. We staan allemaal de hele dag ‘aan’. Digitale obesitas ligt op de loer. Corporaties spreken steeds vaker over digitale fitheid van corporatiemede- werkers. Bijvoorbeeld als noodzaak om de digitale transformatie van de bedrijfsvoering te laten slagen. Een gezonde relatie tussen digitaal en fitheid is er nauwelijks. In de context van digitale transformatie wordt fitheid als een aaibaar synoniem gebruikt voor het kennisniveau of de digitale vaardigheid van de medewerker. In veel gevallen laat dat te wensen over en is kennis bijspijkeren noodzakelijk. Zodat uiteindelijk iedereen over de benodigde digitale vaardigheden beschikt om de transitie door dik en dun te steunen. Veel leesplezier! Martin, Paul en Johan Cloudtransitie voor meer digitale fitheid, databewustzijn en betere dienstverlening Samenwerken bij woonruimteverdeling zorgt voor professionaliseringsslag Eén leiderschapsteam om de focus te leggen op klanttevredenheid en innovatie BRP-koppeling met gemeente betekent veilige en efficiënte informatie-uitwisseling De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact Belangrijkste les van het datalek? Waterdichte afspraken maken met leveranciers Microsoft als totaaloplossing voor de dagelijkse routine Parkeereenheden binnen vier uur verhuren door automatisering verhuurproces De sleutel tot succes in dagelijks onderhoud zit in een geïntegreerde, georganiseerde aanpak ERP-monitor 2023 Vastgoed-ID - een goed idee Goed datamanagement borgt beschikbaarheid, integriteit en betrouwbaarheid Voorspelbaar onderhoud: een ontwikkeling die niet meer te stoppen is Ook via chat kan een huurder zich gezien, gehoord en begrepen voelen AI versnelt contact bij betaalachterstand huurders De beste dienstverlening bereik je met een combinatie van digitale dienstverlening en persoonlijk contact Corporaties ontbreekt het aan een vernieuwende blik Laatste Kansbeleid als laatste redmiddel om ontruimingen te voorkomen Ouderen, wonen en zorg - iedereen vindt er wat van, maar niemand is ervan 4 8 12 17 20 25 30 33 38 42 48 53 56 59 64 66 70 73 78 4 8 78 64

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=