CorporatieGids Magazine
MAART 2022 I 45 44 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE CorporatieGids Magazine legde de automatiseerders Zig, WoningNet, Embrace, Woonmatch en Hoppinger ook enkele vragen voor. Wat is jullie visie op woonruimtebemiddeling? Welke ontwikkeling zien jullie in de markt? Wat is jullie missie? De bijdragen lees je hieronder: Laurens van den Brink (Zig): Regio’s nog meer in verbinding met woningzoekenden brengen De trend naar steeds fijnmaziger woonruimteverdeling en de bijbehorende procesautomatisering zet door, zegt Laurens van den Brink, accountmanager Woonruimtebemiddeling bij Zig. “Veel corporaties experimenteren bijvoorbeeld met doorstroombevordering. Dát is niet nieuw, maar wél dat hun specifieke regels en het volledige proces naadloos zijn geïntegreerd binnen gebruiksvriendelijke portalen en apps. Daarbij automatiseren wij waar het kán, waardoor er meer tijd overblijft voor persoonlijke aandacht waar het moet.” “Door de landelijke krapte op de woningmarkt en voor regio’s waar op termijn krimp te verwachten is, zien wij een toene- mende rol van data-analyse. Gecombineerd met kunstmatige intelligentie zorgt de toepassing van data-analyse voor betere ondersteuning bij het vinden en bemiddelen van woonruimte én voor vastgoedplanning per deelgebied in een regio. Ook benchmarking tussen regio’s onderling gaat waardevolle (beleids-)inzichten opleveren.” “Zig staat al twintig jaar voor Zekerheid, Innovatie en Gemak. Op basis van deze kernwaarden blijven we doen waar we goed in zijn. We blijven voortdurend vooruitkijken en vooroplopen. Omdat het in ons DNA zit, klanten het verwachten én omdat we de wereld een beetje mooier en gebruiksvriendelijker willen maken. Wij willen regio’s (nog meer) in verbinding met woningzoekenden brengen.” Marktpartijen geven hun visie op woonruimtebemiddeling
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=