CorporatieGids Magazine
NOVEMBER 2021 I 7 6 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Geen afvalrace “Aan de andere kant waren er ook collega’s die wat meer moeite hadden met de challenge,” blikt Camiel terug. “Dat kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld dat men digitali- sering lastig vindt en zo’n project afschrikt. Dat betekent dat je hen op een andere manier moet bereiken om de vaardig- heden aan te leren. Dat klinkt negatief, maar is juist een positief aspect van de DigiChallenge. Op deze manier ‘filter’ je deze medewerkers uit de rest van de organisatie en kun je hen maatwerk aanbieden. De challenge is namelijk geen afvalrace, maar iets waar iedereen beter van moet worden.” Cultuurverandering Op de vraag hoe de RK-Zeist de nieuwgeleerde vaardigheden ook in de toekomst wil borgen, sluit Camiel af: “We zijn en blijven een volkshuisvester en willen voor onze bewoners een goed thuis regelen. Dat verandert niet, alleen groeit het besef dat we zowel digitaal als fysiek vaardig moeten zijn om betrokken te blijven. Dat vat ik écht samen als cultuurveran- dering, omdat digitalisering niet meer als een extra iets wordt gezien. Het wordt steeds meer onderdeel van onze competen- ties. Dat moeten we blijven beheersen door te coachen, onszelf te trainen en de huurder als doel voor ogen te houden. Alleen op die manier kunnen we ook in de toekomst aan onze missie voldoen om maximaal betrokken te blijven.” Met de DigiChallenge merk je dat mensen soms meer moeite hebben met digitalisering, die geef je vervolgens extra ondersteuning. Foto’s: Theo Scholten
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=