CorporatieGids Magazine
SEPTEMBER 2020 I 59 58 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Kees Grilis (Vestia): Huurdertevredenheid in de lift door service en efficiency Een lift moet veilig zijn en bewoners van A naar B brengen. Het klinkt simpel, maar om dat te bewerkstelligen is aan de achterkant van deze ‘beweging’ een soepele samenwerking tussen corporatie en onderhoudspartner nodig. Hoe creëer je zo’n situatie waarbij de klant zo goed mogelijk wordt geholpen? CorporatieGids Magazine sprak daarover met Kees Grilis, Vastgoedbeheerder Planmatig Onderhoud bij Vestia. De grootste uitdaging bij liften is om onderhoud precies op het juiste moment uit te voeren, begint Kees. “We moeten er uiteraard voor zorgen dat het onderhoud in ons financiële plaatje past. Maar dat is niet het enige punt waar we naar kijken. Neem bijvoorbeeld een situatie waarin een kabel en katrol tegelijkertijd geplaatst zijn en de katrol versleten is. We kunnen ervoor kiezen alleen de katrol te vervangen, maar in sommige situaties is het beter om ook de omliggende onderdelen mee te nemen. Het is efficiënter qua tijd en geld omdat een extra onderhoudsmoment in de toekomst wordt voorkomen, en je verlaagt het risico op een storing.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=