CorporatieGids Magazine

45 ONAFHANKELIJK MAGAZINE OVER STRATEGIE, BEDRIJFSVOERING & ICT VOOR WONINGCORPORATIES NUMMER 2, 2019 44 WWW.CORPORATIEGIDS.NL Driss Ousji (De Sleutels): Wij willen koploper in klantgerichtheid worden in 2020 De koploper worden in klantgerichtheid. Met die doelstelling voor ogen wil woningcorporatie De Sleutels haar processen opnieuw inrichten. Maar waarom is het zo belangrijk koploper in klantgerichtheid te zijn en wat is daarvoor nodig? CorporatieGids Magazine vroeg het aan Driss Ousji , Manager Financiën en Bedrijfsvoering bij de corporatie uit Leiden. Foto’s: Winand Stut “D at we aandacht besteden aan onze woningen is vanzelfsprekend,” begint Driss het gesprek. “Maar de manier waarop we aandacht aan onze klanten schenken, dat is hetgeen waarmee wij ons kunnen onderscheiden. Wij willen dit doen door de komende periode zo klantgericht mogelijk te werk te gaan en – uiteindelijk – koploper in klantgerichtheid te worden in onze sector.” Cijfers en klantenpanels Hoewel de lat hoog is gelegd, is De Sleutels al hard op weg. De corporatie scoorde afgelopen jaar twee A-scores en één B-score in de Aedes-benchmark op klanttevredenheid. “Cijfers zijn voor ons een belangrijk sturingsmiddel,” legt Driss uit. “Het meten van de tevredenheid doen wij vooral via KWH-metingen en de Aedes-benchmark. Maar minstens

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=