CorporatieGids Magazine

21 ONAFHANKELIJK MAGAZINE OVER STRATEGIE, BEDRIJFSVOERING & ICT VOOR WONINGCORPORATIES NUMMER 2, 2019 20 WWW.CORPORATIEGIDS.NL Beatrix Vink (Portaal): Goede klantcommunicatie betekent dat de huurder zich gehoord voelt Met een werkgebied strekkend van Leiden tot Nijmegen is Portaal een van de corporaties met het meest geografisch gespreide bezit van Nederland. Wat betekent dat voor klantcommunicatie, en hoe richt je dat op een goede manier in? CorporatieGids Magazine ging daarover in gesprek met Beatrix Vink , Manager KCC bij Portaal : “De kern van klantcommunicatie is de huurder goed informeren en zich gehoord laten voelen.” bereikbaar zijn voor onze huurders. Daarvoor had elke vestiging een eigen telefoonnummer en was de bereikbaarheid slecht georganiseerd. We zijn van dat punt doorgegroeid naar een Klant Contact Centrum dat via meerdere kanalen de vragen van huurders en woningzoekenden kan afhandelen, waar huurders reparaties kunnen indienen en ook andere aanvragen kunnen doen. Het gemak voor de huurders is enorm toegenomen. B eatrix werkt inmiddels zestien jaar bij Portaal, waar ze in 2003 begon als Medewerker Klantenservice. Daar groeide ze al snel door naar Opleider Klantenservice, Teamleider en inmiddels Manager KCC. Op de vraag wat in die periode de belangrijkste ontwikkelingen zijn geweest omtrent klant- communicatie, vertelt Beatrix: “Toen ik net begon waren we Portaal Klantenservice gestart met als doel: telefonisch Foto’s: Theo Scholten I Driejuni

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=